...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, June 01, 2007

Minggu Sakit & Hypertension

Beberapa minggu ni rasa tak sihat jer...asyik sakit kepala & sakit tengkuk jer...risau gak. Sekarang ni makan ubat hypertension 2 jenis + ubat tegang urat ngan ubat tahan sakit. Bosannya sebab setiap hari asyik makan ubat je. Last tuesday check BP (Blood Pressure)...tinggi balik BP aku 150/110 so doctor suggest tambah ubat lagi, tapi jenis yg lain. Sekarang ni dah makan altenol 100mg doctor tambah lagi 5mg tp tak ingat plak jenis apa. By next week aku akan pergi jumpa pakar untuk further checkup. According to doctor, umur aku muda lagi untuk dapat hypertension. Ada jenis hypertension iaitu primary & secondary. Primary biasa berlaku kepada mereka yang telah berusia, Secondary pula berlaku pada golongan muda, biasanya ada punca lain yang menyebabkan golongan ini (termasuk aku la) mendapat hypertension. Aku harap tak ada la penyakit lain dalam kepala aku ni.

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena