...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, February 18, 2009

Upin & Ipin -> Geng: Pengembaraan Bermula - Excellent

TAHNIAH saya ucapkan semua pihak yang terlibat dalam pembikinan filem Geng: Pengembaraan Bermula. Anda semua telah berjaya menghasilkan sebuah filem yang amat bermutu dan memang saya amat menantikan filem-filem sebegini dihasilkan oleh rakyat tempatan. CONGRATULATION.

Sebenarnya saya memang teruja untuk menonton filem ini selepas melihat sedikit sebanyak intro dalam youtube dan juga selepas menonton upin & ipin. Bukan anak yang teruja tapi uminya yang teruja. Mula-mula pergi TGV Cheras Selatan penuh untuk tayangan pukul 11.55pm, selepas tu pergi The Mines, nasib baik ada walaupun depan sikit. Memang tak rugi, mula-mula masuk dah gelak dan sampai la ke akhirnya, ada bab kelakar, menakutkan dan juga sedih. Satu panggung gamat. selepas 5 hari tengok masih teringat-ingat keseronokan filem ini...yang kelakar nya bab2 monyet, itik angsa, anak-anak ayam, ayam jantan, lembu..mmg menggelikan hati...mcm2 la aksi2 yg menggelikan hati...

GO SAPY...

INGAT MASA DEPAN...

Nama-nama Upin, Ipin, Kak Ros, Tok Dalang, Lim, Badrol, Mak Uda, Muthu, Rajoo, Sapy, Opet dan lain-lain...teringat2 lagi watak2 diaorg...

So kepada seluruh warga malaysia...mari menonton Geng: Pengembaraan Bermula (Weekend ni nak tengok lagi..rasa tak puas..lepas ni mesti beli CD Original n nak beli baju Upin & Ipin untuk anak-anak :)). Anda semua takkan rugi menonton filem ini. Support local industry & I am sure u all will not regret watching this movie.

5 comments:

  1. terima kasih hapraq. gembira dan seronok kami disini jika anda pon seronok sama. glad u enjoyed the movie gak.

    scene mana kegemaran u?

    Let's spread the GENG love~

    -AddamBlack dari LCP-

    ReplyDelete
  2. byk scene yg bess...

    - Nama I Sally, S.I.L.L.Y :)
    - scene monyet ngan Lim
    - scene upin ipin buat scanning kt sapy
    - byk la...

    ReplyDelete
  3. Salam oghang kampong..
    Search2 felda lasah, jumpe link mike nie ha..

    teman dok seberang skolah menengah.. blah jalan besor tepi kampong are.. anak cekgu niah ngan pak din.. kenei dak..?

    ReplyDelete
  4. Hi aidil..

    salam..

    Cikgu Niah mcm biasa dengo jer...cikgu yg ngajo kat sekolah tadika dulu ke???

    kampong mike yg kat belakang stesyen minyak tu ke?? apa ke namanya...lupa bebeno la plak..

    rasanya mike ni muda dari teman kut..

    umah teman sebaris ngan sekolah menengah tu...

    ReplyDelete
  5. umah teman kalo dr stesen minyak tu nk ke sunge sipot blah kiri.. sebelom mesjed baghu, sblom tanah wakap. ade ghomah sebijik je tuh.. tu le ghomah mak aboh teman..

    mak tu bukan cekgu skolah tadika.. die skolah rendah. yg skolah tadika tu cikgu hanum bini rani pomen moto sblah kedei pak zakaria. laie soghang chekgu tadikanye chekgu zemah, ghomah dr skolah agame lame nk ke perengkat c tu.. no 1 blah kanan.. (gile punye panjang deskripsyen teman longgok! :)) )

    mmg teman mude daghi mike.. swit2 gitu.. wakaka!

    Jempot nyinggah blog teman.. buat2 labun kate deme.. :p

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena