...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, March 26, 2009

KHAIRY JAMALUDIN : KETUA PEMUDA UMNO?????? MEMANG HARAM J



Ini adalah pandangan aku sebagai seorang rakyat biasa yang tidak terlibat dalam mana-mana politik tapi aku sayangkan bangsa aku…


Walaupun aku bukannya ahli politik ataupun pengikut politik..tetapi result untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO malam tadi, amat mengecewakan aku. Bagaimana perwakilan boleh memilih seorang yang sah-sah ada menggunakan politik wang sebagai wakil mereka??? Adakah ini yang benar-benar diinginkan oleh ahli-ahli pemuda UMNO seluruh Negara?? Ataupun hanya sekadar memenuhi keinginan sesetengah perwakilan yang berlandaskan wang ringgit dan projek juta2??? Ada salam berISI ke??? Aku tak tahu...hanya mereka dan Allah SWT sahaja yang tahu…

Paling mengherankan aku..kenapa calon yang paling corot dapat pencalonan... boleh menang????? dan kenapa calon yang paling banyak dapat pencalonan...paling corot????? Perwakilan2 bahlol yang tidak amanah menerima amanat akar umbi...korang-korang ni lah yang jadi pengkhianat bangsa.....amat memalukan....pemuda UMNO memilih perasuah sebagai pemimpin...TAK MALU KE???? bersorak jer pembangkang...lepas ni ada modal....


Nampaknya seruan DS Najib hanya angin lalu..masuk telinga kiri…keluar telinga kanan…cakap lah sampai keluar api sekali pun…..mengabehkan ayo lior je cakap orang perak…perubahan apa yang ingin dilakukan oleh UMNO??? Perubahan taik kucing??? Taik kucing dari warna coklat ke warna merah??? … duk takuk lama…orang yg dah sah-sah guna politik wang diagung-agungkan…sah bengong….orang dalam lembaga disiplin UMNO tu pun bengong…ada plak kesalahan kecik kesalahan beso….ape ke bangang nyer…dah sah-sahlah orang tu ada guna politik wang…tendang terus keluar macam Isa Samad dulu….yang duk simpan lagi buat ape…nak tunggu dia suap duit banyak2 baru nk tendang..masa tu korang pun dah kenyang kut….cakap bergegar2..tapi habuk pun tarak…amat memalukan…perwakilan2 yang makan duit tu…korang dah jadi pengkhianat bangsa korang sendiri….dan jangan terkejut kalau next election BN terus bungkus…korang tak belajar dari kesilapan…masing2 duk syok fikir untuk tekak sendiri jer…bukan fikir pasal bangsa sendiri….apa hasil kajian yang korang buat lepas election dulu???? Kalau inilah hasil nyer…makin berkubur la…


Keputusan Ketua Wanita UMNO…aku dah jangkakan keputusannya dan aku tidak terkejut…maybe perwakilan nakkan perubahan…ye la TS Rafidah pun dah lama…jasa-jasa beliau memang banyak kepada Wanita UMNO…itu tidak dinafikan…tapi kalau dah terlampau lama pun tak bess gak…jangan EMO lagi TS Rafidah….


Manakala Keputusan Puteri UMNO….aku x mengikuti sangat….so tak tau la nk komen ape…anyway good luck tuk Ketua Puteri UMNO yang baru..walaupun aku bukan ahli Puteri UMNO.



5 comments:

  1. huuhuh kita tengok sapa yang kena..

    ReplyDelete
  2. ye la PeAr...tunggu dan lihat la dulu..bila Pak Lah dah letak jawatan..

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:22 AM

    panas panas baca komen ko ni..hehehe..

    ReplyDelete
  4. Mcm ade dabel stendet kan?

    Kalo teman rasuah 10 hengget kat Pak Ali Gundu kene hukuman A

    Kalo teman rasuah sekupang dekat Pak Kassim kene hukuman B plak




    Bukan due2 kes ni bawah kes RASUAH ke..? ekeke..

    ReplyDelete
  5. Anonymous --- biasa la tu..hati panas komen pun panas la..hahah

    Aidil --- itu le pasei..nampak bebeno..kedei pak ali gundu tu hidup lagi ke??

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena