...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, April 17, 2009

Kesan Kemelesetan Ekonomi Pada Aku..

Kemelesetan ekonomi dunia telah mula memberi kesan kepada aku...gaji nak kena potong...semua staff terlibat bukan di Malaysia sahaja..tapi di semua negara...persoalannya adakah company betul2 terkena tempias kesan ekonomi dunia sekarang ini??? ataupun sekadar mengambil peluang yang sedia di depan mata??? klu betul teruk sangat tak ada la aku terima email kata menang contract ini la....menang contract itu la...

Nasib baik la kat Malaysia ini ada undang-undang yang menyatakan untuk mendapat surat kebenaran dahulu sebelum pemotongan tersebut boleh di jalankan...pekerja mesti sign consent letter....klu pekerja tak sign consent letter tu..majikan cannot simply potong2 gaji...so apa lagi...x payah la sign...ada plak yang dh buat decision pilih tak nak kasi consent..terima plak email suruh reconsider decision tu...apa raaaa...ikut kata bos aku sesetengah negara mcm kat Europe mmg tak ada consent letter so majikan leh sesuka hati potong gaji staff...mmg malang la nasib pekerja2 kat sana...

Yg best part nyer...FAQ semua nya cakap secara umum jer....mmg company x nk commit apa2...mangkuk tul....kesan klu x kasi consent pun tak bgtau...klu ekonomi dh ok..company akan kasi balik jumlah yg dipotong tu pun tak janji apa2....mcm tak ada apa2 yang berguna pun baca FAQ tu..wasting time jer..time company teruk ..semua staff kena tolong...bila company making profit..x ada plak kasi sama rata...tapi aku tetap bersyukur sbb masih ada kerja lagi.

Aku pn tak tau la ape nasib aku kt company ni...cuma get ready jer la....aku nyer prinsip senang jer...ada rezeki ada la..klu x ada..maknanya rezeki aku kt tempat lain...

Kenapa suddenly ekonomi boleh merudum??? Adakah ianya dirancang awal2?? mcm apa yg pernah dibuat oleh Soros dulu....ye la..bila time2 camni la negara terpaksa keluar semua simpanan yang ada ... aku ni bukannya tau sgt pasal ekonomi pun...masa dolu2 je belajar ekonomi mikro n makro.. :)

2 comments:

  1. aku xkeje lg..tgh study..tp terasa bahang..huhu..

    ReplyDelete
  2. klu masih study ok la..study smart k...terasa bahang ke??? :)

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena