...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, May 26, 2009

Berhati-hati Di Masjid Sunway - Ada Pencuri

Aku cuma nak beri peringatan kepada pengguna Masjid Sunway (berhadapan Sunway Piramid) supaya berhati-hati ketika berada di kawasan tersebut terutama kepada kaum wanita. Mak mertua dan biras aku bernasib baik apabila beg tangan mereka nyaris nak kena curi. Masa mula-mula sampai di Masjid tersebut, imam/bilal di situ dah beritahu supaya jaga-jaga barang berharga seperti beg tangan. Biasa la kalau perempuan, kalau solat mesti beg tangan diletakkan dihadapan sejadah.

Adik ipar lelaki aku pun ada pada masa tersebut dan dia perasan la sorang mamat muda ni duk lalu lalang kat situ, adik ipar aku ingatkan orang nak solat la, dia tak ada la nk syak apa2, bila dah habis solat, adik ipar aku pergi la ke kereta, lepas tu dia tertoleh ke belakang, tengok mamat tadi dengan memakai helmet meluru pergi ke tempat perempuan bersolat....dah dekat sangat nak sampai kat tempat mak mertua aku letak beg tangan dia....adik ipar aku pun jerit la...lintang pukang la mamat tu lari ke motor dia dan terus pecut. So mamat tadi tu tak dapat la apa-apa.

So kepada semua berhati-hati lah...sekarang pencuri dan peragut ada di mana-mana.'

2 comments:

  1. Anonymous6:10 PM

    Pembetulan sikit, mana ada jerit, tak thrill la. Cuma kejar dari belakang je. Ingat sempat nak bagi satu dua jurus. Nasib la dia nampak saya nak kejar dia. Alhamdulillah la takde ape yg sempat dia nak sembat. Apa2 pun kita doa la mamat tu supaya taubat. Tak buat hal2 mencurik ni kat rumah Allah & tak mencuri kat mana2 pun. Buat wanita2 semua, hati2 la jaga handbag anda semua yg penuh dgn segala macam benda penting (selagi boleh sumbat) yg anda simpan dlm handbag. - Adik ipar hang (Kerul)

    ReplyDelete
  2. biasa la pompuan...semua nak dimasukkan....hehehehe

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena