...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, July 07, 2009

Ice Age 3 - Dawn of the Dinasours

Hari Sabtu malam ahad tu aku bawak anak aku g tengok wayang…dia duk mengamuk nak tengok citer transformer….sampai2 tiket yang ada kul 11pm…lambat sangat..so hubby aku beli tiket tuk citer Ice Age 3..masuk kul 10.15pm…tengok wayang punya la jauh…nun ke Ampang..MBO Ampang…hubby aku kata kat situ kureng sikit orang…kureng ape….ramai gak…Citer ni selama sejam lebih…




Cerita ini bermula dengan watak Scrat dan Scratte yang berebutkan kacang, cute sangat…hehehe…Crita ni mengisahkan tentang Ellie dan Manny yang bakal mendapat anak, Diego menjangkakan Ellie dan Manny akan menyisihkan dia dan Sid…Ellie dan Manny akan berbahagia sedangkan Diego dan Sid masih bersendirian. Sid secara tidak sengaja menjumpai 3 biji telur dinosaur, memandangkan telur2 itu tiada penjaga, Sid membawa pulang telur2 itu untuk dijaga dan sekaligus ingin menjadi ibu kepada telur2 tersebut. Kekecohan bermula apabila emak dinosaur tu mencari telur2 / anak2 dia. Emak dinosaur membawa anak2 dia dan Sid ke alam mereka.


Ellie, Manny dan yang lain-lainnya datang untuk menyelamatkan Sid. Disini lah kisah bermula. Mereka berjumpa dengan Buck. Banyak scene2 yang kelakar dalam cerita ini .. bukan budak2 je yang gelak tetapi mak dan bapak budak pun gelak. Terdapat nilai-nilai murni dalam cerita ini seperti nilai2 kekeluargaan, persahabatan, kasih sayang dan kesetiaan.


Pemandangan dalam filem ini amat menarik terutama dalam suasana hutan tropika. Secara keseluruhan, aku amat berpuas hati dengan file mini. Tak rugi pergi menonton.





0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena