...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, October 21, 2009

Anak Nak Exam..Mak Yang Risau..

Bulan ni sudah bulan October, kebiasaannya exam budak sekolah akan diadakan pada bulan ni. Aku dah mula risau, bukannya apa, prestasi Ali di sekolah makin lama makin menurun…aku takut dia turun kelas jer…sekarang ni dia berada di kelas pertama…biasa la budak2..darjah 2 plak tu…tambah lelaki…memang suka main jer…buku tulis dijadikan buku conteng…penuh dengan gambar kereta atau pun games (ntah apa2 game nyer)…tengok la gambar2 di bawah ni...


Ni Games katanya...ada lawan2


Ni pun games juga..games ni agaknya duk tengah menyerang rumah musuh kut..hehehe


Ni biasa la ..gbr2 helikopter yang Ali lukis...


Lukis gambar2 ni..mmg favourite Ali...motor dan kereta..mesti ada asap dan api keluar dari ekzos..:)


suruh hafal sifir dah berbuih mulut….bukannya dia tak pandai…tapi malas…bila nak belajar jer mula la nak makan tu la..nak minum tu la..macam2 alasan…yang bess nyer…ada satu test tu…matematik…dia dapat 46 ..pastu siap cakap kawan dia dapat 41…bangga plak tu bercerita….hehehehe..tapi dia tak bagitau plak kawan2 dia yang dapat lebih byk dari dia….aduuuhhh…tension…

dulu masa bapak dia jumpa cikgu kelas…cikgu dia kata dia ni kuat bersembang…cikgu dia kata “agaknya dia ni banyak berjalan dan banyak baca buku…itu sebab dia banyak cerita yang nak disembangkan”…hehehehe…dah 3 kali tukar tempat duduk…bab berjalan tu..x ada la berjalan banyak sangat tapi tiap2 minggu ada jer aktiviti…selalu la bawak dia g jogging, tengok wayang, main bowling, mandi-manda n ada la tempat2 lain lg….bab membaca…mmg dia suka membaca…dulu suka baca buku cerita tapi sekarang ni….duk sibuk baca majalah gila2 jer…hehehe…majalah tu aku punya masa bujang dulu…aku simpan…dia plak jumpa…apa lagi…hari2 la duk baca buku tu jer…pastu gelak sorang2…

buku kerja sekolah agama..ada 3 buah buku hilang..aduhhhh..tension…bila tanya … jawapannya “TAK TAHU”…pasni nak call ustazah dia nk tanya ada tak lagi jual buku2 tu…kalau tak ada buku2 tu…mesti dia ketinggalan…


malam tadi dan malam ni...nasib baik la dia concentrate sikit buat kerja-kerja sekolah dia…walaupun ada yang tak siap…tapi dari pukul 8.30 hingga 10.30 la dia buat kerja sekolah. Dia cakap exam bulan Nov..so aku ada masa lagi la nak ajar dia…banyak yang nak kena diajar…lepas ni “NO TV”…ini baru exam akhir tahun untuk tahun 2…aku dah gabra….belum lagi exam2 besar…aku rasa bukan aku sorang yang feel macam2 ni…mesti ibu2 lain pun macam aku jugak…bapak dia buat dek jer…memang mencabar jadi ibu ni…

2 comments:

  1. heheh..mcm rK gak..rK yg nk SPM mak yg risau..heheheh..pengorbanan ibu sggh berat....thanks pada ibu2...

    ReplyDelete
  2. Jgn mok menchaghot depan anak udoh le.. dek tekanan punye penangan ekekekeke

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena