...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, February 17, 2010

Aktiviti Semasa Cuti CNY 2010

Chinese New Year sudah pun berlalu...bermakna cuti pun telah habis...esok bermula la rutin harian...kerja..kerja..kerja..So apa aktiviti sempena cuti raya cina ni??

Hari Jumaat malam sabtu aku dah bergerak balik kampung...bergerak dalam pukul 10.30pm, highway memang banyak kenderaan, memang sesak...ada jugak yang berhenti tengah2 highway tu..kira jem la tu...tapi secara keseluruhan perjalanan OK..ikutkan boleh sampai kampung dalam 2.30am tapi kitaorg singgah makan dulu..pekena teh tarik, jadinya sampai kampung dalam pukul 3 lebih. Memang letih. Esok petang nya aku bawak anak2 aku dengan anak-anak buah aku merayap ke Ipoh, aku ni tak biasa sangat pekan Ipoh tu..kitaorg duk cari taman permainan...last2 jumpa kat tengah2 pekan Ipoh tu...tapi aku lupa nama tempatnya...tapi di situ ada tempat mandi manda untuk kanak-kanak...untuk public la..anak aku dah duk mengajak mandi plak...tapi tak ada la aku mengikut kehendak diaorg tu...not bad la..sbb tempat mandi-manda tu agak besar kalau dibandingkan dengan tempat sama di Putrajaya.

Gambar bawah ni...anak dara sedang menggayakan sepit yang aku buat sendiri...sepit dan bunga tu aku kait (crochet)...anak dara aku ni suka melawa....nak cantik jer...tak boleh kata dia hitam (sebenarnya dia ni memang gelap sikit :))...makan pun sikit2 jer..sebab dia kata takut gemuk macam abang dia..hehehe..bila kamera pasang..automatik la dia berposing...ntah sape ajar tak tau la...TV la tu...masa ni dia sibuk dah mengajak berjalan...berjalan jer kerjanya...


Hari Ahad nya pulak pagi2 aku dah bawak budak2 ni pergi Kuala Kangsar...kalau balik mesti pergi ke KK...saja suka2...bawak ke tempat permainan kanak-kanak...sambil merayap kawasan sekitar...petangnya tiba2 anak buah aku ajak pergi ke Teluk Batik..aku memang la tak pernah pergi...dulu2 ada la pergi...tapi zaman sekolah2..tengah2 panas tu kitaorg pun pergi la ke Teluk Batik...sampai2..mak ai...ramainyer...aku pergi 2 buah kereta...kakak aku pun ikut sekali...dia la tukang menyediakan bekalan makanan....punya la ramai manusia...memang la sesak yang amat...anak2 aku n anak2 buah aku..mandi la...hubby aku jadi pengawal...takut gak sebenarnya bawak budak2 mandi laut...tak ape la..sekali sekala...tapi kena kawal betul2 la..nasib baik aku x mandi sama...sebab kalau nak mandi atau nak salin pakaian pun kena beratur...panjang plak tu...nak keluar dari kawasan tu pun satu hal...nasib baik ada polis kawal...kalau tak kejong nak keluar dari kawasan tu. Aku sampai rumah dalam pukul 12 malam...mmm punya la letih...



Aku balik ke sini isnin malam selasa...bukannya apa...sebab nak mengelakkan jem...gerak dalam kul 11 malam...perjalanan semua ok la...jalan x jem..tapi kenderaan memang banyak la...

Esok dah nak start kerja...semoga hari-hari seterusnya memberi sinar kebahagian dalam kehidupan aku sekeluarga.

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena