...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, March 29, 2010

Cerita Pada 19 - 21 March 2010

Walaupun dah lepas tapi aku nak story mory jugak. Sepatutnya plan nak pergi ke Cherating pada 19 March tu..tapi last minute tak jadi..itu yang aku malas buat plan...kalau buat plan mesti macam-macam hal lain..cuti dah apply..so cuti jer la...so 19 March tu tugas aku jadi penjaga anak-anak buah aku...mula-mula aku nak ikut diaorg (husband aku, adik ipar + biras) pergi tengah2 KL tu...tapi memandangkan cuaca yang panas dan kesukaran nak angkut budak2 tu...so aku willing tuk duduk umah dan jaga anak2 buah aku tu...sepanjang diaorg duk umah tu..aku biarkan jer diaorg buat apa...bersepah la umah aku...tapi aku x kisah pun..janji diaorg hepi dan tak menangis...Aku ingatkan diaorg nak bermalam di umah aku...rupanya petang tu jugak diaorg balik...lepas diaorg balik...bermula la episod aku memerap dalam bilik...aktiviti meluruskan badan..

Seterusnya aktiviti pada 20 March, ianya bermula pada pukul 1 pagi...aku dah mula rasa bosan plak sebab seharian duduk umah...last2 aku ambik kunci kereta..bersiap2 dan start kereta...hubby pun duk heran sebab pukul 1 pagi baru nak keluar...dengan tanpa arah tujuan...aku pun drive...hubby kata terus jer la..masuk ke highway LEKAS (Lebuhraya Kajang Seremban. Highway ini merupakan jalan alternatif nak ke Seremban. Husband kata terus jer...aku pun terus jer la...tak ada arah tujuan..janji keluar dari rumah...terus punya terus punya terus...aku dah drive sampai ke Port Dickson. Lepas tu siap berhenti di kawasan tepi laut...ramai rupanya yang berkhemah di situ..masih ramai lagi orang walaupun masa tu dah pukul 3 pagi..pusing-pusing kawasan tu lepas tu kitaorg decide berhenti menjamu selera di Kopitiam Bangi di Saujana Walk. Kalau tak silap owner kopitiam ni ialah Kid (gitarist Search). Aku suka tengok web Kopitiam Bangi ni...menarik dan sempoi walaupun ada sound2 yang aku kurang berkenan (biasa la orang dah berumur ni..suka senyap2 jer.. :)). Kitaorg order 2 white coffee, kuewtiaw sup (ada rasa mcm kuah maggi tapi ok la) dengan apa ntah (aku lupa hubby aku makan apa)...dah ujung-ujung tambah lagi makan ais krim...yummmyyy..pekerja-pekerja kat sini suka menyanyi...kuat lak tu..mentang-mentang la customer kurang...nasib baik suara sedap...yang pompuan pun menyanyi gak..masa tunggu hubby aku kuarkan duit...dia masih boleh menyanyi tu..tapi suara dia sedap gak...masa duduk kat situ...husband saja jer call adik ipar (rumah dia kat PD tu jer...dekat sangat)...dia nak kacau...member ingatkan ada orang meninggal ke...ye la dah pukul 4 pagi....dia tanya kitaorg nak tido umah dia ke...kitaorg tak ada la plak merancang nak tidur situ...masa nak balik tu...ada sorang budak tu (umur agak2 dalam darjah 5/6 la)...masa mula2 sampai dia ada kat situ..siap tegur husband aku lagi...dia duduk kat tepi longkang kecil tu sambil main mainan dia..mcm kereta...pastu dia gerak ke tempat lain...dia duk main kereta jer...masa nak blk..dia ada blk kat tempat mula2 kitaorg sampai tu...hubby aku tegur la dia...dia kata dia lapar...aku tanya x blk rumah ke...dia senyap jer...kesian aku tengok budak2 macam tu...hubby aku bagi la dia RM5...dia siap cium duit tu....mmm..buat aku sedih jer...pastu kitaorg gerak balik rumah...sampai dah dalam kul 5 lebih...ngantuk giler dah...tunggu jap subuh..pastu baru tido...

aktiviti pada hari yang sama di waktu siang nyer plak...bangun tido dah dalam kul 10 lebih...itu pun rasa semacam jer...so buat la operasi mengemas rumah...vacum dan juga mengemop rumah...ada breakfast ke masa tu??? lupa la plak....tapi yang pasti kitaorg bersiap2 nak pegi umah orang kawin...di Rembau, Negeri Sembilan. Kalau tak silap Padang Lebar. Anak kawan hubby aku kahwin...buat di kampung. Gerak dari rumah dalam pukul 12 lebih..dah tengahari...hubby aku ni dengan confident nyer kata Padang Lebar tu lepas Kota....Kota tu plak sebelum Pekan Rembau....aku ni biasa la..tak pernah pergi area tu...dia sikit2 sebut Kota...aku ni duk tengok papan tanda...x nampak langsung Kota...yang dia duk sebuk dengan Kota....Rupa-rupanya pekan Kota tu selepas Pekan Rembau...sampai juga la ke rumah pengantin walaupun terlajak sikit...sampai pun dah kul 2 lebih..dah nak habis majlis...

On way balik menempuh jem...mm..berjam jugak la..sangkut2...orang sedang sibuk buat jalan...sempat la ambik gambar Wet World di Pedas. Kawasannya tak ada la besar sangat tapi ok la tuk bawak anak-anak...dan bayaran masuk pun tak ada la mahal sangat...sesuai la dengan keluasan yang ada.


Dari Rembau kitaorg terus balik ke Jelebu, Negeri Sembilan...Bila dah sampai sana..rehat-rehat sekejap...hubby aku bagi cadangan pada MIL aku...pergi ke umah adik ipar aku di PD...PD lagi??? MIL aku setuju jer...apa lagi terus bersiap...dari Jelebu ke Port Dickson. Pukul 7 petang gerak dari Jelebu, 8 lebih sampai PD. Bukannya jauh sangat pun. So kitaorg lepak-lepak jer kat situ sambil bersembang-sembang sampai kul 1 pagi...sembang kat luar rumah plak tu...lepas satu topik ke satu topik. Habis aktiviti utk 20 March.

Sekarang aktiviti untuk 21 March...bangun pagi breakfast...pastu MIL aku ajak ke laut...katanya cucu2nya nak mandi laut...pergi jugak la..walaupun tak ada dalam perancangan..apa lagi...suka la cucu2 wan tu...aku plak praktis berenang..ok gak...lepas habis mandi laut...balik umah adik ipar...siap2 nak g kenduri di Mambau, Negeri Sembilan...ini umah sedara2 belah MIL aku la...aku pun x kenal sangat...tapi bawak jer la MIL aku g sana..panas yang amat...makan lauk kenduri la hari ini...baju pengantin cantik....warna mcm silver...samping warna pink...mcm kena la..cantik...habis kenduri..kitaorg tinggalkan MIL aku kat situ...sbb dia ada aktiviti lain lagi...

Dari umah kenduri kitaorg terus pergi umah adik ipar aku lagi sorang di Seremban, Negeri Sembilan Belikan budak2 tu ais krim dengan roti...aku pun makan jugak sebenarnya...sampai sana...aku ngan hubby aku bantai tido..ini kes tak cukup tido lg la ni...bangun tido...minum petang pastu terus gerak blk umah kul 5 petang...sampai umah siang lg la. So itu la aktiviti selama 3 hari.

2 comments:

  1. Noe, hari ni baru 9 April...
    tapi citer ko ni dah melangkau tarikh dah ni...

    ReplyDelete
  2. hahahahaha...advance aku ni...suppose March tu...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena