...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, July 02, 2010

Citer Jumpa Kawan Lama..

Dah lama sangat rasanya tak update blog ni…kalau nak menaip tau je la..nak kena concentrate buat…kat office memang la aku tak akan update blog..fb pun jarang sangat..sibuk dengan keje jer…mmg x sempat nak buat benda2 personal..nak kata baik sangat aku ni..tak jugak…tapi kalau buat benda personal kat office masa bila nak siap keje opis nyer..aku jugak yang kena menjawab..YM pun dah lama aku tak bukak..kalau bukak pun kat rumah jer la..

Kalau kat rumah pulak, sibuk dengan keje-keje rumah..citer bab keje2 rumah ni…sejak bulan lepas aku dah jarang menggosok baju…sebabnya semua baju untuk gosok aku hantar dobi..basuh dah gosok sekali..aku bukannya ada maid..boleh tolong gosok baju..bab baju jer dah ambik banyak masa…basuh baju (walaupun guna mesin)..sidai baju..angkat baju…lipat baju..simpan baju..gosok baju..bab baju jer dah berapa banyak aktiviti kena buat..last2 aku ngan husband aku decide untuk hantar ke dobi…so aktiviti baju dah kurang sikit la..walaupun ada jugak yang aku masih basuh sendiri…

Dah habis bab baju…bab mengemas rumah pulak..menyapu sampah dalam umah..klu tak sapu..duduk dalam habuk la..memasak (walau pun kadang2)..mengemas dapur..tengok buku sekolah anak..ajar anak..tido kan anak..bl anak dh tido baru la ada masa sikit tuk membuat keje sendiri…ini la rutin harian seorang ibu dan seorang isteri..

Lately aku sibuk ngan fb….jumpa kawan2 sekolah aku dulu..kawan2 dari form 1 – form 6…jumpa dalam fb..so masing2 sibuk la bertanya kabar.. n imbas kembali citer2 lama..maklumla dah 20 tahun tak jumpa…dah buat 1st reunion…rasa tak puas jer..sekejap sangat rasanya…sbbnya banyak sangat benda nak diceritakan … pastu 2nd reunion baru2 ni la…kali ni lagi ramai..bess aaa…pn rasa tak puas…kejap sangat rasanya…kena 7 hari 7 malam baru puas agaknya…mcm2 citer kuar….citer mandi sungai la..citer cikgu ajak bertumbuk la..citer cintan cintun tu plg byk la..citer kena berdiri atas kerusi la..citer langgar anjing la…citer2 pastu gelak..citer2 pastu gelak…pastu kutuk body masing2 yang konon2nya lawa2 n hensem la..yang bessnyer..masing2 x kisah kena kutuk…sporting giler…tambah lg bess bila husband & wife masing2 sporting giler…ikut jer …nasib la x ada yang poyo2..aku bab2 poyo ni x bess..letih nak layan…aku suka jenis kepala sempoi…bila kepala sempoi...banyak la citer mengarut keluar...yang bess nyer semua kawan-kawan aku ni..jadi orang la..tahniah pada semua...

Malam kang dah nak blk kampung...nanti2 la aku update lg blog ni...husband aku dah call..cauuu..

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena