...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, March 12, 2012

Cerita pada 25 & 26 Feb 2012 - Pusing-pusing KL

Minggu ni turun naik KL jer..hari sabtu dalam pukul 12 aku dah keluar dari rumah. Pergi makan Nasi Ayam kat area Sungai Besi. . Kerap jugak makan kat sini…sebab kat sini ada ayam garing…ayam tu digoreng balik la kasi garing…sedap gak…Bob suka makan kat sini tapi dia makan nasi campur..lepas perut kenyang Bob bawak pusing KL..pastu baru teringat nak beli baju sekolah Ali…sebab dia dah mengadu baju dah ketat…sebab tahun ni baju sekolah kebangsaan kitaorg tak beli baru…sebab baju-baju tu memang elok sangat lagi dan masih muat…yang ketat baju jenama canggih tu…jenama signature elok lagi…tapi ada 2 helai je la…bila dia dah mengadu ketat tu..kena la beli..at least 2 helai…

Bob pun terus la parking kat area Jalan TAR tu…kitaorg menapak pergi ke Kamdar..dapat la baju sekolah Ali 2 helai…baju melayu Ali sehelai..seluar panjang aku sehelai…hujan lebat sekejap kat area situ…jalan2 kat area situ…aku beli la kain ela…tuk buat baju raya…aku plan tahun ni nak prepare awal…n nak tempah baju…sebelum2 ni beli siap jer…kain ela beli 2 helai…aku beli jenis murah je…sebenarnya aku ni tak tahu jenis kain terbaru…duk tanya la mamat yg jual tu…dah dia tunjuk jenis2 yg aku ambik tu…so tu yg terus beli…2 helai RM50 …murah kan??? X mampu ler nk beli mahal2 beno…

Pastu gerak balik Kajang…sebelum balik g makan dulu kat kedai akak gemuk…pekena yong tau foo…makan je la keje nyer…dah habis makan balik la Kajang…sampai umah…letih yang amat rasanya..padahal x jauh mana pun berjalan…Bob dengan Ali pergi repair basikal lama tu…dah lama basikal tu terbiar camtu jer…bila dah repair suka la hati dia…boleh merayap…terus g gunting rambut sendiri… lepas tu test2 baju yang dibeli tadi…baju melayu Ali…seluar dia x muat la plak….adussss…dah la mahal dalam RM90…kena la tukar

Lepas isya’ baru keluar balik cari makan…pusing punya pusing last2 makan di Restoran Yus, kat Kajang jer.

Esoknya pagi-pagi dah keluar rumah sebabnya nak pergi ke Kamdar tukar baju melayu Ali...dah tukar baju tu..on the way ke kereta, terkenan pulak dekat Kain Ela...last2 beli lagi sehelai kain ela...murah jer tak mahal sangat...dalam RM40..pastu balik Kajang...otw balik Kajang...aku cakap nak cari kasut jogging..pusing2 Kajang tak jumpa kasut sukan...last2 nya Bob pusing balik KL ... macam bess jer turun naik KL..hehe..Bob bawak kat area Chow Kit (biar benar????)...dia nak pegi satu kedai ni...tapi kedai tu tutup la plak...alang-alang dah jalan...merayap la sekejap kat area Chow Kit...aduhai...rasa macam serik jer nak lalu kat situ...macam lalu kat Jakarta...orang berniaga tu kebanyakannya semua orang seberang...termasuk kawasan pasar dengan tempat orang makan...geli jer tengok sup dalam bekas besar..Bob cakap geli yang amat...hehehe...anak aku dah jengkit2 kaki (mcm la pembersih sangat)...sebab katanya kotor...aku apa lagi...cepat2 ajak Bob balik...adusss...stress lalu kat situ...terus balik Kajang...akhirnya dapat jugak kasut kat Kajang...sabo je la...

Itu la cerita hujung minggu yang memenatkan.

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena