...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, March 12, 2012

Hantar Ali ke Kem Tahsin Modul 18

Minggu baru lepas ni...macam biul je rasanya...ni pun sedang biul rasanya sebab tak cukup tidur. Hari sabtu ada Mesyuarat PIBG sekolah Ali di Sek Keb Sungai Kantan ...Bob je yang pergi...lepas habis meeting baru la kitaorg balik kampung. Singgah makan tengahari di Sungkai (jalan dalam)...pastu pergi survey Pusat Pendidikan Al Barakah...sebab esoknya nak hantar Ali ke Kem Tahsin Modul 18. Not bad jugak la tempat ni...singgah sekejap dan tanya pada pengawal keselamatan kat situ...saja nak double confirm...orang tu ada la kasi pamplet tuk Pusat Pendidikan ni..nampak tempat ni macam teratur jer...ok la tu...tak ada la aku risau..biasala aku...faktor keselamatan dan keselesaan amatlah penting pada aku...lepas jumpa tempat ni..baru la terus balik kampung...

Kem TahsinMalamnya plak pergi bawak mak aku ke rumah kakak aku..tak ada la jauh sangat..sampai sana ada la plak citer hantu...ish..malas nak citer...kenyang yang amat-amatnya...sebabnya anak buah aku beli pizza...aku dah tala piza...kakak aku plak masak kari daging...dia hidang nasi...apa lagi...aku hentam lagi nasi...adussss...kenyang yang amat..dalam kul 11 baru gerak balik umah mak aku...malamnya aku lambat tido sebab nak repair baju melayu ali...repair kaki dengan tangan...dia nak jugak bawak baju melayu tu...sabar je la...kul 1 lebih baru aku tidur.

Kem Tahsin
Esoknya pagi-pagi aku dah bangun...pagi ni nak daftar Ali kat kem tu...kul 9 pendaftarannya..kul 8.15am baru aku gerak dari rumah...sampai sana dah 9.05am...dah ada orang yang mendaftar..aku pun terus la mendaftar dan buat bayaran. pastu masuk ke dalam dewan untuk mendengar taklimat..upa-upanya pendaftaran dari kul 9 - 11am. Mak ai lambatnya nak tunggu...kalau aku tau...tak ada kelam kabut pagi-pagi dah nak keluar. kul 10.30am baru la taklimat di beri.

Banyak jugak peraturan2 yang nak kena ikut...macam no handphone, no camera, no laptop, no ipod/ipad, all gadjets x leh bawak..ok gak tu...parents tak dibenarkan melawat, nak call boleh...call nombor ustaz atau facilitator la..bak kata ketua program la...kena bagi kepercayaan pada diaorg. Aku ok jer...memang tujuan aku hantar Ali tu supaya dia boleh berdikari...kurang la sikit jeritan tarzan aku kat umah tu....nak suruh solat pun..keluar buih dari mulut aku pun belum tentu dia gerak lagi...Ali dah macam excited jer..dah cakap awal2...nak join lagi untuk 2 minggu nya plak...hahaha...belum masuk lagi..dah nak join tuk next session...jangan menyesal sudah la...bila dah habis taklimat..parents dibenarkan hantar setakat surau jer...barang2 semua peserta kena bawak sendiri ke asrama...sebelum bawak masuk barang2 ke asrama..kena spot check dulu...kut2 ada bawak barang2 yang tak dibenarkan...lepas tu mak bapak dibenarkan untuk pulang...so tinggal la Ali kat sini...semoga kem ni memberi banyak pengajaran kepada Ali.

MakanMalam baru aku gerak balik KL...itu pun bukan terus ke KL...singgah dulu di Ipoh..di Restoran Tom Yam Anitas...jumpa geng2 sekolah aku...ada yang memang cuti..ada yang esoknya keje sama ngan aku...punya seronoknya sembang...sampai kul 2am...Aya dh tido dalam kereta....pastu terus gerak balik KL...aku tersengguk2 dalam kete..nasib baik Bob steady jer...sampai umah dalam pukul 4 lebih ..hahahaha....esok nya aku pegi keje lambat sikit...tapi dah inform bos awal2...gila ngantuk...

Alya

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena