...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, October 19, 2012

Masterchef Cilik: Bila Anak Mula Memasak

Tadi anak lelaki aku yang berumur 10 tahun 11 bulan 19 hari, bagitau aku dia memasak.
"Umi, bila nak balik?"
"Sat g la, Umi tunggu bapak"
"Umi, Ali masak"
"Masak apa?"
"Masak Telur goreng, dengan carrot"
"Abang potong ke carrot tu"
"Aah"
"Ada taruk garam atau kicap tak"
"Ada..taruk kicap"
"Rasa macam mana?"
"Ok la..nampak cantik"
"Dah tutup api ke?"
"Dah"
"Make sure tutup tau"
"Ok..Ok la Umi..Bye"
"Bye"

Ini bukan 1st time dia memasak. Sebelum ni dia ada goreng ayam (Drummet).


Ini semua pengaruh Masterchef. Hari-hari menonton Masterchef, terpengaruh dengan bapak dia. Masa MasterChef 1, aku tak tengok pun lepas tu malas nk bgtau husband aku...dia memang la minat bab masak2 ni. AFC adalah fav channel dia. Bila Masterchef musim ke 2 ni memang dia tak lepas peluang..hari-hari mesti tengok. Sampaikan anak aku terpengaruh dengan dia. Sampaikan setiap kali nak makan, dia buat platting..Nasi mesti taruk dalam cawan..pastu hias la apa2 yang patut.


Sekarang ni setiap kali aku masak mesti dia tanya bahan-bahan yang aku masuk dalam masakan tu lepas tu suruh aku ajar. Lepas ni aku ada assistant la...harap-harap leh relax lepas ni...ada tukang masak. Hehehe.. 


0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena