...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, January 16, 2013

Kompleks Kraf Kuala Lumpur

Hari Ahad lepas jalan-jalan di Kompleks Kraf Kuala Lumpur. Dalam kompleks tersebut juga ada Pusat Jualan Kraf. Tujuan singgah di situ sebab nak solat, Bob biasa solat kat situ. Biasanya kitaorg lalu je kawasan situ..Kali ni masuk ke dalam terus. 

Pusat Jualan Kraf

Macam bess plak masuk kat sini. Aman damai..terdapat pelbagai produk kraftangan dijual di sini, seperti  produk2 yang dihasilkan daripada batik, tikar mengkuang, ukiran kayu, kompang, rotan dan macam-macam lagi. 

Pusat Jualan Kraf

Harga barang-barang kraf yang dijual di sini juga agak ok. Tak ada la mahal sangat. Cuma ukiran-ukiran kayu seperti burung hantu tu ... mahal sikit la...ye la..bukan senang nak buat tu. Tengok brother tu buat...teliti je dia buat. Memang berseni... Cerderahati juga banyak dijual di sini. 

Pusat Jualan Kraf


Dalam ni jugak ada Muzium Kraf, tapi aku tak masuk...

Pusat Jualan Kraf

Gambar-gambar ni..semua dalam kawasan Kompleks Kraf.

Pusat Jualan Kraf

 Terdapat taman mini kat dalam kompleks ni...cantik..damai je 

Buaian
Buaian Yang Dibuat Daripada Kayu

Pusat Jualan Kraf

Pusat Jualan Kraf

Pusat Jualan Kraf

Pusat Jualan Kraf

Pusat Jualan Kraf

Sebelah surau kat bawah ni terdapat beberapa rumah2 kecil yang menyediakan cara pembuatan batik tangan, batik tekap, ukiran2 kayu dan sebagainya. 

Surau
Surau

Pusat Jualan Kraf

Akan datang, aku nak datang lagi tempat ni sebabnya nak beli lukisan. Lukisan bentuk2 rumah tu aku minat. Harga pun tak ada la mahal sangat. Aku tak beli apa2 pun .. cuma anak2 aku memekak nak pensil besar tu. Belikan je la.


0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena