...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Saturday, February 02, 2013

Berhati-hati Pengguna Maybank2u - Security Update

Tadi buka email aku...ada terima email dari Maybank2u...1st time terima email ni...ringkas jer email nya..ada attachment PDF..dalam hati aku terus je rasa "ini mesti tipu".. tapi aku layan je la..bukak la attachment tu...tengok la ..suruh update account...confirm tipu..aku kata tipu sebab:-

1. Email address dari verification001@elisanet.fi

2. Link Maybank2u dalam attachment tu memang point ke tempat lain:-
http://www.candyshots.co.uk/wordpress/Atlantis/images/maybank%20script/oluwa/M2ULogin.doaction=Login.html

3. Setiap kali kita buka maybank2u masa nak login tu dah suruh kita berhati2 kan...maybank memang tak pernah hantar email untuk update data

Kepada pengguna Maybank2u berhati-hati la...jangan mudah percaya dengan email2 yang anda terima. Tingkatkan sedikit ilmu pengetahuan untuk mengelak ditipu.

Maybank2u
Ini email yang aku terima.. tengok email address tu                
Maybank2u
Ini email header untuk lebih confirm

Maybank2u
Ini attachment dalam email...siap kasi warning tu suruh update...


maybank2u
Inilah link tipu tu...jelas point ke tempat lain

  
Ini link maybank2u yang sebenar
 

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena