...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, March 22, 2013

Antara Facebook Twitter Google+ dan Blog

Facebook?? Banyak membantu aku untuk jumpa semula dengan kawan-kawan lama...kongsi gambar2 sana sini..update status sana sini...lama-lama jadi macam bosan...chat dalam facebook x ada la seinteresting chat dalam Yahoo Messenger/Skype/Gtalk...walaupun ada video chat dan pernah test video chat dengan kawan di Indonesia...tapi masih tak seinteresting aku video chat menggunakan YM dan Skype dengan kawan aku kat New Zealand..kenapa semacam rasa bosan??? mula2 dulu gila main games dalam facebook...pastu aku realize..banyaknya pembaziran masa berlaku..last2 aku block semua games app. Sekarang ni..aku dah x gila dengan facebook...sekali sekala je masuk...itu pun sekadar bertanya khabar kawan-kawan ..
Cat Sleep
Sedap tidur nampak..
 Twitter?? Aku dah link kan twitter dengan facebook...so apa2 status dalam twitter auto akan masuk ke facebook...tapi macam tak menarik...tweet sana tweet sini...tapi klu kt atas jalan raya penting la juga....nk tengok status jalan jem ke tak...aku x ada feeling tuk berlama2 dengan twitter...bosan...sudahnya..sekali sekala je la masuk...

Cat


Google+?? Bila dah banyak sangat social media mcm facebook la..twitter la..aku duk fikir...nape la nak banyak2...pening..sudahnya aku biar je acc google+ aku..tak berupdate...malasnya...masa aku bukannya banyak sangat pun...masa begitu terhad...

Blog?? Blog ni lain sikit ... ianya seperti website...ada sentuhan perasaan di situ...dah lama berblog...mula2 aku mmg x tunjuk langsung identiti....kononnya misteri la ... dolu2...rasa nak update blog...aku update la..ikut mood...ada mood menaip..ada la...kalau rasa malas...mmg tak la...dan aku bukannya hardcore blogger dan aku bukannya ramai follower pun...follower aku sebelum ni....dalam 125...tak tau la aku kenapa diaorg follow...tapi aku ada gak follow blog2 lain...tapi x pernah rasa nk bg komen semua...sekadar melawat...bila aku mula rasa hidup ni static je....i need to do something...so lately aku start aktif mengunjungi blog2 baru dan jadi follower diaorg....n aku start bagi komen (sesuatu yg jrg aku buat...adakah aku sombong??)...mmm interesting...aku dapat ramai kawan baru...dari pelbagai peringkat usia...klu dulu sekali sekala masuk blogger..skang dh hari2...tak sihat pun nak masuk jugak....

Cat


Kadang-kadang terfikir jugak....bahasa-bahasa yang aku gunakan...biasa kita dengar...bahasa melambangkan peribadi...betul ke?? 100%? bahasa aku sah2 la bahasa kelam kelibut...tapi boleh ke diaorg terima?? apa pendapat diaorg dengan bahasa aku?? aku x pandai nak guna bahasa bunga2...kalau cakap ngan geng2 semua aku kau aku kau....kat opis ni lak...U I U I ... kalau org baru kenal saya..awak.. tapi OK ke? 

Apa la yang ko merepek ni noe hari jumaat ni...membebel jer...dah la bahasa macam ayat2 skima je....ok la stop di sini dulu... 

19 comments:

  1. sy blog pun aktif bila meroyan dtg..fb mmg sentiasa bukak,tp kadang2 je betul2 belek..nk tau perkembangan kawan2 lama semua kt fb je..twitter pun tak aktif..buat akaun tapi tak berapa faham nak godek2.pastu jarang dh terjah.haha bley cmtu? google plak update gak,tp tak pernah belek,just utk ping entry je..

    antara semua sy aktif fb n blog jer la..:)

    ReplyDelete
  2. fb ni,saya suka baca sharing tentang dakwah tu tapi kena hati2 juga bab2 sharing ni..tu je le guna fb bagi saya..kawan2 kadang2 dgn hal masing 2 jugak..kekadang kita pm tu tak berbalas..maleh la:)

    ReplyDelete
  3. sama lah kita cik Bedah, skrg mcm dah tak ada ati sangat pandang fb & twitter. more to blog je..
    kadang tu mcm retis je nak menjoyah dalam blog.. hahahhaha

    ReplyDelete
  4. zaza pun sama.. fb, gmail on9 je tpi xde la nak aktif sgt bukak pon kadang2 main game sb bosa! yg paling best berblogwalking hehe.. mcm2 kita boleh kongsi :) kwn2 pun ok..

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:57 PM

    KA lebih suka berblog ! FB & Twt x aktif sgt

    ReplyDelete
  6. Akak pun lebih suka blog dr fb...akaun twitter langsung takdak hihi org tua la katakannn...akak tak reti pun sebenarnya
    Lately suka instagram...sama ja noe...last2 duk setia kat blog ja la kott hehee

    ReplyDelete
  7. sy pun skrg lagi suka blog..dulu2 dok aktif FB..lah ni dah kurang... seronok bila ada juga org baca entry kita.. sy pun sama, bahasa ikut suka tapi takde lah kasar dan menyinggung sesiapa.. saja2 suka menulis..:)

    ReplyDelete
  8. berkongsi segala maklumat..menarik tapi kak cuma ada blog..fb cuma berbisnes..

    p/s tq ttg komen tadi..adibah baca terus sebak..

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum ... fb x reti nak update status , just komen status kawan . tapi sekrg dah sepi sbb dah byk yg post kata2 hikmah ... twitter , rasa mcm cakap sorang2 jer ... google+, terencat nak aktif bila tetiba kena hack ... blog, makin byk wat blogwalking , makin interesting ...heheheee

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum ... fb x reti nak update status , just komen status kawan . tapi sekrg dah sepi sbb dah byk yg post kata2 hikmah ... twitter , rasa mcm cakap sorang2 jer ... google+, terencat nak aktif bila tetiba kena hack ... blog, makin byk wat blogwalking , makin interesting ...heheheee

    ReplyDelete
  11. PC cuma ade FB dan blog jer...cua2 ni sama penting...FB utk link dgn semua kawan2...pastu blog ni utk bercerita dengan teman2...kat FB tak leh cerita panjang2 kan...
    acc google ade gak tapi tak aktif;p

    ReplyDelete
  12. As salam Noe,

    Suka dengan entry ni! :))

    Berblog pun dah jarang2, FB lebih kepada nak tahu berita terkini tanahair... twitter pun sama tak berapa reti nak guna... Google plus pun sama... org add akak follow je... apa fungsinya pun tak tahu...ehehehe... baca komen kat atas macam sama je semua org...kekekekek ;))

    Oh tak pernah main game FB sebab tak reti & mmg tak minat main game...hikhik...

    ReplyDelete
  13. salam neo ..
    drpd kesemua yg neo tulis tu ..
    aby suka blog ..
    boleh bebas menulis atau meluahkan yg dirasa ..namun dalam batasan yg tk menyentuh perabadi seseorg ..

    vroooommm kita hari ni ..
    p/s ... apa kaitan kucing tu dgn crita blog ...

    ReplyDelete
  14. aku suka blog...boleh cerita macam2...kalau dekat fb tu..tak boleh nak cerita panjang2...aku bukan pengguna tegar FB..kadang masuk seminggu sekali je, kadang 2 kali seminggu...tu pun baca pasai status org..tak pun citer pasai xtvt anak je...bosan berfb...blog pada pendapat aku lagi best...

    twitter-aku tak ada akaun...tak ada hati lagi nak create akaun...

    YM/skype-dah lama tak guna..guna bila perlu aje..

    gmail hari2 on sebab nak chat ngan ko noe hehehe...

    so marilah kita berblog. hari2 mesti baca blog orang...seronok baca kisah kehidupan orang ni..boleh ilmu boleh share..

    ReplyDelete
  15. nice topic n0e.. saya pun masa mula2 kenal fb, emm,tak reti pun nak guna so biar dia bertapa bertahun, bila dah tahu, emm, cam kena virus lak, so tak leh tahan, terus stop. masuk kalau ada request aje. twittter memang tak reti pun.. hehe. Layan blog pun baru2 ni je. Rasa seronok gak. :)

    ReplyDelete
  16. haiii...salam noe...salam kenal2 jugak dari azue....kalau fb nie..azue lagi suker masukkan link blog jerk...atau gmbar...cer try masuk instagram..syok jugak...artis ramai...hehehe

    ReplyDelete
  17. Puan Kutu -> lebih kurang sama je kita

    Tihara -> tul tu..kena gak berhati2..sedih kan kalau msg kita..x dibalas.. sibuk agaknya..

    ZazaMyMoon -> muakakaka...glemer ler cik bedah..lepas menjoyah dlm blog..klu jumpa leh ambik tandatangan...hehehe

    Zaza nizam -> aah zaza...kawan2 semua ok je

    KA -> thx KA sbb singgah n komen..

    Saniah -> mana ada tua lagi la akak...hehehe..instagram noe x ada..

    Atie -> satu geng la kita atie

    Knor -> ooo knor ada bisnes kt FB..bagus la..

    Seharum Kasturi -> waalaikumussalam ...jadi sama2 la kita berBW

    PC -> aah kat FB x leh nk citer panjang..x bess... :)

    Marya -> Waalaikumussalam..aah lebih kurang sama je...hehehe..elok klu x minat tu...byk masa habis sbb game ni..

    Aby -> salam..aksi kucing tu dibuat masa noe tulis n3 ni hehehe...

    erranis -> hehehe..gtalk make sure on yer...jom gosip2...hehehe

    MFM -> mmg seronok pun tambah2 dpt kawan baru..

    Azue -> salam kenal, teringin gak nk masuk instagram...tp mcm malas plak...hehee..artis2 ni kurang minat sikit..

    ReplyDelete
  18. Blog no 1..
    da lame saya x aktif FB...

    tapi, dgn blog x pernah jemu, cuma x cukup masa nak update selalu...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena