...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, March 01, 2013

Makanan Kucing Dan Kisahnya

Sebelum aku pergi kerja tadi, kucing2 duk melalak mintak makanan...Bob lupa plak nak beli makanan ... Bob suh kasi ikan bilis jer....aku fikir tercekik la plak nanti kucing2 tu...pastu baru teringat dalam peti ais ada ikan lagi...aku ambil 2 ketul pastu rebuskan...cukup kut tuk 3 beranak tu...pastu aku asingkan tulang2 tu...takut tercekik lak anak2 kucing tu...Kucing2 ni bukan aku punya...duk datang rumah jer..agaknya dah tak ada rumah lain...sudahnya aku kasi makan .... dah tak nak balik ... situ je portnya...sampai beranak pinak...

fish
Ikan Yang Dah Direbus
Itu hari ada 4 ekor anaknya...balik dari kampung lepas raya cina tu...sekor dah tak ada...ntah mana peginya...sebelum balik kampung tu..kucing2 ni sakit mata...... yg putih tu paling teruk sakit matanya...mcm nak mati dah upanya...terpaksa beli ubat...x sampai hati nk biar camtu jer..dah bersihkan mata pastu titikkan ubat..baru blk kampung...damai sikit hati...hehehe


cat
Sedap bukan main
Balik dari kampung sekor dah hilang...yg sekor hitam (paling cergas dan paling comel) dah murung jer...bagi makan pun x nak dah...esoknya belum sempat nk bawak klinik...dah mati...mmm...yg sakit mata teruk sangat tu...bukan main ligatnya...tinggal la 2 ekor jer...tengah ligat main...kalau aku pegang..duk jilat jari aku jer...

cat
Ibunya mengalah...kasi anak makan dulu
 Tengok la makan...sedap bukan main la tu...

cat
Yummy...

Bila dah makan...apa lagi....terbungkang la kekenyangan. Masa nak keluar pergi office...masing2 dah tidur...kenyang sangat la tu...tengok la aksi2 tiga2 ekor ni...ngan mak2 pun landing gak...
cat sleep
Dah tak kira tempat nak tidur..panas pun tak apa..

cat sleep

cat sleep

N3 lain pasal kucing ada di bawah ni...


18 comments:

  1. ya la..
    haiwan pun perlu disayangi juga

    ReplyDelete
  2. ya yana...kucing makhluk Allah juga..

    ReplyDelete
  3. Kalo kucing niba nih.. suka sgt laaa bg ikan jea. Tp nina selalu gaul ngn nasik. Tp pandai dia kuis2. Nak tak nk mkn jugak nasik tuuu kalo dah kebulur sgt. Hihihi. ♥ cats

    ReplyDelete
  4. kdg2 noe pun buat camtu..gaul ngan nasi..tadi nasi x ada..tu yg kasi ikan jer...terpaksa telan nasi tu.. hehehe

    ReplyDelete
  5. ala KA takut kucing sikit, ni tgk gamabr kucing pun selera mkn terbantut heheh

    ReplyDelete
  6. Besar ganjaran tu Noe berbakti pada kucing. Org yg menjaga kucing dimurahkan rezekinya.

    ReplyDelete
  7. bela lah kucing..insha Allah murah rezeki,hari ni mungkin kita tolong dia..esok lusa mungkin kita dapat pertolongan dari Nya yang tak disangka2 :)..

    ReplyDelete
  8. ala..sorry la KA...kacau KA makan jer..

    ReplyDelete
  9. KakZakie....alhamdulillah ...harap2 rezeki bertambah lg :)

    ReplyDelete
  10. Teringin nk bela kucing. Tp ddk rumh teres ni cane nk bela. Nti bau tahi kucing pulk. Klw kt kpg senang, byk tanah.

    ReplyDelete
  11. Ibu Lala...kat umah noe tu..port jamban betul2 depan pintu masuk umah...mmg stress...kat simen je portnya..sib baik jiran2 noe penggemar kucing...sama2 bela kucing2 tu..

    ReplyDelete
  12. MAKAN IKAN REBUS YE..MAK MERTUA PUN SUKA BG MKN KUCING DIA DGN IKAN REBUS..

    ReplyDelete
  13. alalala...comeynya kucing tu=)))

    murah rezeki baik ngan kucing..

    ReplyDelete
  14. wahh.. pecinta kucing gak ni.. ha2.. ada geng ni.. heee...

    ReplyDelete
  15. Knor - aah ikan rebus..sedap sangat agaknya :)

    Aine - mmg comel -- hidung dia jadi mangsa la... Amin

    tenku butang - lebih kurang la...

    ReplyDelete
  16. mulianya hatimu... Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  17. NOra --- ala biasa2 jer..mcm org lain gak...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena