...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, March 15, 2013

Reformat / Reimage Laptop

Lappy

Sejak semalam aku ada problem nak access ke blogger, nak komen pun x boleh...try browser lain pun sama gak...ada error...pagi ini tadi clear kan semua history, cookies..segala mak nenek...boleh masuk...maybe kat blogger tu sendiri yg ada prob..

Hari ni badan rasanya dah kembali normal sikit walaupun tengkuk masih ada rasa tegang sikit, semalam masih tak normal...tak tidur lebih dari 24 jam...kepala rasa tiung..segala bintang bulan semua muncul..

Kerja yang dah bertangguh berhari-hari dah settled. Laptop office aku yang lama dah selamat reformat atau kat office ni diaorg biasa guna word reimage. Aku rasa mau kat 2/3 bulan dah terima laptop baru tapi laptop lama tak pulang-pulangkan lagi. Malasnya nak pergi pulangkan. Kalau building sama dah berjanggut aku pulangkan…ini kena hantar kt building lain…tu yg malas. Nasib baik la team mate sorang ni nak pakai laptop lama ni tuk temp staff dia…ok la..tu yg terus aku reimage..selamat…tak payah nak menapak. Tinggal 2 je laptop office lagi kat tangan aku…yang satu tu dah kejong..punya lamanya tak pakai…nak kena hidup kan balik la…jadi pekasam la plak nanti…

Cakap pasal reimage ni, tadi aku reimage ke windows 7, sekejap jer..rasanya dalam 15 min dah settled. Kalau bandingkan masa zaman install winXP dan version2 sebelumnya…punya la lama…1 jam dah pasti..kejong tunggu.  

Sekarang makin lama makin mudah...Aku rasa computer/laptop sekarang, hampir semua default boot kat optical drive (CD-ROM/DVD) … kalau dolu2…ada yang hardisk dan ada yg kat floppy disk drive…kena tukar kt BIOS klu nk boot dari CD….teringat masa kat office lama…really miss those days…


5 comments:

  1. Pc tak reti langsung bab2 reformat ladtop ni...klu ade problem psl ladtop ni campak kat En hubby je setelkan...PC tahu gune jer...hahaha;p

    ReplyDelete
  2. ala PC..PC tu expert bab2 jarum .. cucuk sana sini...noe cucuk jarum peniti tau la..hubby noe plak mmg x tau bab2 ni...so kena buat sendiri la jawabnya...

    ReplyDelete
  3. Homho ho..sy tak pandai bab bab komouter ni.

    ReplyDelete
  4. Lala -> noe pun x pandai mana pun...

    ReplyDelete
  5. teknologi mmg cepat berubahkan?!

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena