...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, October 11, 2013

Perempuan Hilang 11 Tahun Muncul Kembali



Inilah gambar seorang wanita yang menghilangkan diri selama 11 tahun. Brenda Heist, 54, yang berasal dari Lititz, Pennsylvania muncul semula setelah menyerah diri kepada pihak berkuasa di Key Largo, Florida. Setelah disemak, nama beliau telah dilaporkan hilang dan berkemungkinan telah mati oleh pihak berkuasa di Lititz, Pennsylvania.

Setelah disiasat, Brenda Heist melarikan diri dari rumah akibat tekanan atas kes penceraian dengan suami nya dan gagal untuk mendapat bantuan kewangan. Beliau melarikan diri ke Florida dengan menumpang kenderaan lain setelah menghantar anak-anaknya ke sekolah. Sejak itu beliau langsung tidak menghubungi keluarganya.

Beliau lari dari masalah dan lari dari keluarga. Kesian anak-anak dia yang masih kecil ketika itu...sanggupnya seorang ibu meninggalkan anak-anaknya. Rasanya inilah balasannya meninggalkan anak-anak...beliau dikatakan hidup susah di mana tiada tempat tinggal...tinggal di bawah jambatan dan makan sisa-sisa makanan yang dibuang dari restoran2..kemudian tinggal di dalam khemah dan bekerja sebagai buruh dan seterusnya tinggal di jalanan. Nak lari dari masalah...rupanya lagi berat masalah yang menimpa.

Suami beliau pula, Lee Heist dituduh sebagai suspek atas kehilangan beliau. Bertahun-tahun penyiasat menyiasat kes ni..dan tak jumpa sebarang petanda di mana beliau berada. Sepanjang tempoh tersebut Lee Heist yang membesarkan anak-anak mereka...dan sekarang anak perempuan sudah pun berusia 20 tahun dan anak lelaki beliau lepasan kolej..dah besar pun. Agaknya apa la perasaan anak-anak dia bila mengetahui ibu mereka masih hidup dan sengaja meninggalkan mereka.

2 comments:

  1. menyusahkan orang je.. tup-tup muncul balik.. kita mana boleh lari dari masalah, kalau masalah tu xselesai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la Sya...tp kesian kat anak2 dia la..

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena