...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, February 06, 2014

Bila Memandu Sendirian

Bila korang drive sorang-sorang balik rumah ...apa la korang fikirkan masa dalam kereta tak pun apa yang korang buat masa sedang memandu tu...bosan kut tak ada kawan sebelah nak berborak...aku ni jenis kuat berangan...so macam-macam angan la yang keluar dalam fikiran tu...tapi bahaya ooo kalau berangan kuat sangat...takut terlepas simpang...pernah berlaku sekali...elok-elok bayar satu tol...terus kena bayar 2 tol...berangan lagi....

Tapi bab cakap sorang-sorang dalam kereta pun biasa gak berlaku ... kadang-kadang tu bila tengah drive...ada la plak makhluk yang tiba-tiba pancung mengejut depan aku....ooopppoooccooottt...terkezut brek makcik....maka harus la bahasa baik sangat akan keluar...

Ayat-ayat kat bawah ni pun selalu gak keluar ...

"ko dah tau nak masuk sini...napa tak masuk awal2 mangkuk..."  perkataan "mangkuk" ni kerap jugak keluar..

"ko nak terberak ke apa...laju bebeno bawak.."

"aku panjang-panjang beratur..ko senang2 je nak pancung...orang pun nak cepat gak @%^&$&*"

"nape la slow bebeno abg oooiii...." "ooo bersms upanya...mangkuk tul"

"punya laju ko bawak...kat sini je ko nak masuk.."

"gembira nampak kak...senyum sorang2... " 

"aduuusss...jem la plak...apa la yang kejong ni..."

Selain membebel sorang-sorang...aku pun kira macam penyanyi hebat gak la...bab nyanyi dalam kereta tu ... biasa la kan...menjerit la aku sorang-sorang dalam tu...mulut kembang kuncup...sedap beno rasanya suara tu...tapi bab ngaji dan tambah2 ilmu pengetahuan pun kena masukkan jugak kat telinga ni...  

Siaran mana la yg korang biasa dengar erk... macam aku...biasanya red.fm, ikim.fm, lite.fm dan juga bfm ... yang lain2 jarang sangat dengar... bila x ada yang menarik tukar la CD.. ada lagu rock kapak...hehehe...layan je la...tak pun tukar ke USB...yg ni lagu2 yg aku download...macam2 ada...

Ok la aku nak kemas2 balik ni...selamat memandu kepada semua pemandu...berhati-hati di jalanraya...


14 comments:

  1. 105.7 ..light FM ...
    banyak lagu 80s yg best2 ..
    boleh mengimbau balek zaman kegemilangan masa bujang dulu ..
    he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah satu channel faveret noe tu...layan je lagu2 classic kan...

      zaman menjadi rebutan ler tu... :)

      Delete
  2. kita suka dengar lagu..masuk kereta je automatically on..then ada jugalah membebel-bebel bila ada yang buat hal..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...lagu mmg peneman setia kita kan...bebel tu harus.. :)

      Delete
  3. Kalau OKje ada gak membebelnya, dah kalau orang tu bawak lembab sangat .....kita nak cepat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pompuan ni mmg nk cepat aje..kan OKje...byk benda nk buat nk umah tu..

      Delete
  4. klu layan lionel richie, Duran duran, madonna, george micheal dan sewaktu dgn nya ..
    belum classic .. masih retro ..
    lain la dengan lagi Frank sinatra ..
    he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe frank sinatra pun bess lagu2nya...noe suka gak dengar...layan je lagu2 lama ni...lagu2 80s 90s mmg byk la kenangan... :)

      Delete
  5. bab pancung2 tu sakit hati..pemandu yg paling teruk yg pertama jatuh pd org malaysialah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe pun angin Knor...kita dh lama beratur panjang...dia senang2 je nk pancung... ooo ye ke??? no wonder la...ramai yg jenis selfish..

      Delete
  6. :D Idah dah lama tak memandu... lagi2 sendirian...
    skarang tumpang naik motor jer senang.. jimat masa dan RM.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. besnya...noe dulu pun husband hantar kan...skang office masing2 dah lain2 arah...tu yg kena drive sendiri...naik motor..mmg jimat,,,

      Delete
  7. Betul tu. Klw bw kete x ckp sensorang x sah. Klw time.sensorang kdg dgr cd lagu kegemaran anak anak. Kdg dgr hotfm kdg ikim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. layan je sorang2 kan..

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena