...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, February 03, 2014

Disket, Hardisk dan CD ROM Drive Lama

Assalamualaikum

Masa aku buat operasi mengemas itu hari...jumpa la disket atau floppy disk lama...banyak lak tu...zaman2 aku belajar dulu...disket tu kira paling canggih la masa tu...seperti n3 aku yang lepas...(boleh baca di sini)...aku memang penyimpan khazanah tegar...dah berpuluh tahun aku simpan benda alah ni...



Yang bawah ni plak...Hardisk lama...x tau la leh guna lagi ke tak...x cuba pun...zaman-zaman aku menggerudi komputer ni dah lama berlalu...dah malas...bukan ni je hardisk...banyak lagi kt dlm bilik tu...ini yg dh dikeluarkan...yg dlm komputer tu pun ada lagi...ada 3 lagi kt atas tu....ish...bila la masa aku nk check...



Yang ni plak CD ROM Drive..aku pun dah tak ingat kenapa aku keluarkan benda alah ni...dah rosak ke...nak test ke...confirm tak ingat...x tau la sampai bila aku nak simpan khazanah ni...agak2nya relevan ke aku simpan ????



18 comments:

  1. Diskettes kakak rasa kalau lama sangat pun boleh corrupt kan. Tapi hard disk mungkin boleh kot. Boleh jadi kenanganlah Noe. Simpan ajelah buat memori. Macam kamera dulu-dulu yg guna filem gulung sekarang dah tak ada. Bila ingat macam kesal tak simpan segulung buat kenangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kakzakie...boleh corrupt...tu yg syg nak buang...buat kenangan....budak2 sekarang dah x jumpa diskette ni..noe..kamera yg pakai filem tu pun ada simpan lg...ehehehe...

      Delete
  2. Disket sy semua dah hilang... last guna masa buat report praktikal dolu2 kot...hehe...
    lama juga Noe simpan kan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg lama atie...hehehe...penyimpan tegar ni..

      Delete
  3. nak buang rasa sayang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tul tu tihara...mmg rasa sayang..

      Delete
  4. alamak kenangan..teringat masa zaman sekolah mnegah blajar it :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...sobri sempat la guna lagi...

      Delete
  5. Wah barang antik ni...zaman dah dah beubahkan. yang besar-besar dulu semuanya dah kecil-kecil...sesuai dengan peredaran zamankan noe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah raudzah...dari besar jadi semakin kecil skang ni...lagi kecil lg power... :)

      Delete
  6. Boleh jadi arkib rumah Noe ni... byk betul khazanah lama ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha .... tunggu nk uat muzium jer.. :)

      Delete
  7. tulah pasal... nak simpan salah nk buang serba salahkan hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tul tu KA..mmg serba salah..

      Delete
  8. rasanya boleh mendatangkan hasil tak kalau simpan Noe... Kalau rasa tak, buang aje le Noe menyemakkan rumah jer.... Tapi mmg kadang tu rasa sayang ek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg x mendatang kan hasil pun OKje...cuma datang habuk jer...semak mata tengok...tp sayang nye nak buang..

      Delete
  9. byk tuh... memori khannn... sukar nak lupa memori lama... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg byk yana...tu la..memori ..tu yg susah sgt nk buang

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena