...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, March 06, 2014

Idea Kreatif: Kentang Menjadi Bunga Ros

Assalamualaikum

Kalau sebelum ni noe kongsikan gambar rambut berbentuk ros (n3 di sini)..Kali ini noe nak kongsikan pula gambar menarik kentang berbentuk bunga ros. Memang sungguh kreatif. Kita pun boleh buat tau...kalau sape2 yang rajin tu boleh la cuba...



Bahan-Bahan:-

1. Kentang (Suka hati la nak berapa biji)
2. Butter

Cara-Cara:-

1. Basuh dan buang kulit kentang
2. Potong nipis-nipis
3. Cairkan butter
4. Rendamkan kentang yang telah dipotong nipis tu ke dalam butter yang telah dicairkan tadi
5. Keluarkan kentang yang telah direndam, kemudian susun kentang secara bertindih seperti gambar di atas
6. Bentukkan & pusingkan kentang yang bertindih tadi seperti ros
7. Masukkan kentang yang telah dibentuk ke dalam tray muffin
8. Bakar sampai menjadi warna keemasan
9. Hidanglah...dan jangan tengok jer...

Amacam?? Senang jer kan...


20 comments:

  1. Salam noe, cantik lah pulak kentang ros ni...buat pun senang. Nti buat syg nk mkn hehe

    ReplyDelete
  2. salam KB .. tu la..sayang kan nak makan... :)

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum..

    kreatif nyer buat bunga daripada kentang yer.. terbaik . Bukan senang nak buat nie...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Selim...noe x buat pun...orang tangan seni boleh buat ni Selim...

      Delete
  4. wah super awesome!!^^ mcm ni saynag la nak makan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Deno...sayang nak makan :)

      Delete
  5. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
    cantik kentang menjadi bunga ros tapi sayang nak makan hehehehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...kalau makan..hilang terus kecantikannya

      Delete
  6. Sayang la pulak rasanya nak makan... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Wafa...nanti dah x ada bentuk ros...

      Delete
  7. Wah..teringin nak makan...bau ros ke? hahaha

    ReplyDelete
  8. Memang cantiklah Noe. Kakak pun terpikat.
    Kalau buat hidangan makan beradab pengantin pun cantik kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sesuai sangat kak zakie tuk hidangan pengantin tu...

      Delete
  9. heee kreatif sangat.. kena kat tangan iolls mmg jahanam kentang tu jadinya.. hahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...lunyai terus kentang tu...

      Delete
  10. cantik nya... kreatif... :)

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena