...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Sunday, March 02, 2014

Mesin Taip

Assalamualaikum

Korang pernah guna mesin taip??? Yang muda belia mungkin tak pernah la merasa menggunakan mesin taip ni.....kalau usia-usia macam aku ni....mungkin ada yang pernah guna....aku pernah guna mesin taip yang biasa dengan yang elektrik....kalau yang biasa tu...kalau buat silap tak boleh nak padam....terpaksa la buat balik...dulu masa aku kerja...guna taip untuk menaip invoice dengan surat. Lepas tu taruk karbon kat belakang...untuk buat salinan. 

Type Writer
Mesin taip elektrik aku guna masa aku kerja di pejabat peguam. Biasanya digunakan untuk taip dokumen. Kalau yang elektrik ni..banyak function la...salah satunya boleh undo/padam la...yang lain lain fungsi...tak ingat aku dah...aku rasa yang mesin taip elektrik ini...masih ada yang guna sekarang ni... masa zaman aku guna mesin taip ni...masa tu windows dah ada...tapi kat pejabat tu tak guna...diaorg guna Wordstar ... aku pun dah tak ingat....lama beno dah...


Type Writer

Kakak aku dulu siap ada ambil kursus trengkas/menaip....ye la...zaman tu banyak guna mesin taip...kepantasan menaip tu amatlah penting...itu yg ada kursus ni...sekarang ni...aku rasa masih ada kursus trengkas ni. Bagi penulis ... mesti wajib ada mesin taip ni...diaorg mesti terror bab menaip ni...

Zaman dah berubah....makin lama makin canggih...lama kelamaan...pupus mesin taip ni...eh aku lupa nak bagi tau....aku ada satu mesin taip...aku kan pengumpul barang khazanah...tapi gambar2 atas tu bukan mesin taip aku....yg tu...ehsan mr. google jer

15 comments:

  1. Tak pandai guna mesin taip ni..macam susah je nak adjust-adjust kot..salam hujung minggu noe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak biasa mmg susah raudzah...klu dah hari2..senang jer... :)

      Delete
  2. Saya pun suka tengok mesin taip terutamanya yg jenis dulu2 tu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...benda lama khir...kita kena hargai..

      Delete
  3. Sy sempat juga guna Mesin taip ni Noe.. guna masa tingkatan 6 dulu2 buat assigment..haha.. smpai skrg mesin taip sy tu ada lagi...:)

    ReplyDelete
  4. fuh mmg seksa pakai mesi taip ni dolu2 hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...stess bila kena buat balik semula.. :)

      Delete
  5. Ros tak pernah guna..

    ReplyDelete
  6. dulu bila tgok org ada mesin taip ni..rasa hebatnya org tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tul tu...rasa hebat sangat dahh...hehehe

      Delete
  7. Dulu masa kecik suka main taip taip. Pakai type writer abang ipar hehe.....Masa kecik main apa semua bestkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa kecik mmg ler...segala benda...asalkan boleh buat main...semua bess

      Delete
  8. Anonymous12:28 PM

    Assalamualaikum...nak tnya...ada tak mesin taip utk dijual...nk belikan utk ank...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena