...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, April 18, 2014

Bunga Jarum

Assalamualaikum

Ini lagi satu pokok bunga yang mak noe tanam....dah berkurun pokok ini ada kat kampung noe tu. Sejak noe kecil lagi dah ada pokok ini. Pokok ini tak susah nak tanam...pokok ni juga dikenali dengan nama Ixora

Ixora

ixora

32 comments:

  1. cantikkan... & ada byk warna juga sebenarnyha merah, pink, putih, oren , kuning .. suka buat bunga rampai dgn bunag ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe ada perasan yg warna kuning...warna2 lain x perasan lak...wah...mesti cantik kan warna2 yg lain tu...ooo boleh erk guat bunga rampai...

      Delete
  2. Dulu pokok bunga ni bnyk ditanam di perkarangan sekolah saya..
    libresse 3 x.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo pokok jenis tahan lama...n x susah nk jaga..
      terima kasih khir

      Delete
  3. Bunga tak ada baukan Noe...kat office banyak pokok ni..

    DIGI & Gives something that means something for you...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..mmg x berbau ...
      thanks raudzah

      Delete
  4. Assalammualaikum...alya,

    bunga nie dulu mselim3 suka lihat.. cantik warnanyer yg merah kan...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam mselim..
      aah mmg cantik selim...

      Delete
  5. Dulu kat rumah MIL byk pokok bunga ni..skrg dah habis mati semuanya :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke?? tp pokok ni x susah sgt nk jaga...

      Delete
  6. byak colour jugak pokok ni.oren..kunong..pink... tapi merah paling mnawan kan sis.. digix2

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah tgk warna merah n kuning jer..warna2 lain x pernah tgk lg... thanks sobri..

      Delete
  7. Dah lama tak tengok bunga ni... masa kecik2 dulu je selalu jumpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...pokok ni senang gak nk jumpa...

      Delete
  8. Salam noe,
    Cmtik bnga tu, cuma aby jer tk pndai psl bunga.
    Dont forget chinese gp.
    Aby tk dpt tngk live.
    As usual, Class day

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aby...org lelaki mmg jarang suka bab bunga ni...hehehe..mmg tgk pun..

      Delete
  9. pokok bunga jarum ni sellau org tana utk buat pagar..kecik2 dulu selalu hisap manisan dia pastu buat rantai dengan bunganya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah PK..selalu buat pagar...noe pun ada buat gak mcm tu....hehehee...siapa ada rantai lg..

      Delete
  10. klas petang lechurer tk de .. so klas batal ..
    apa lagi .. mcm pemandu F1 juga la balik ..
    dapat tengok juga wlupun last 20 lap ..
    satu klas sendiri LH hari ni ..
    roseberg pun jauh di tanggalkan
    seronok tengok Alonso kepodium balik ..
    nampak nya ferrari dah dapat setting yg betul utk musim ni
    dapat tinggalkan red bull

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo...hahahahahaha..
      tu la....mcm x ada tandingan je...jarak dengan rosberg pun jauh gak...merc dapat 1 - 2 je tiga kali berturut2 dah...
      mm..mungkin boleh beri tentangan pada merc...
      asyik red bull jer thn lepas...

      Delete
  11. bungga ini banyak colour dan banyak

    ReplyDelete
  12. masa kecik2 dulu saya dan kawan2 suka hisap air dr bunga tu.. hahahah tah pape perangai dulu2 :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kita nora...noe pun pernah buat mcm tu...siap buat rantai pun ada

      Delete
  13. akak biasa tgk kaler merah,kuning dan putih..baunya lembut ja kan..kena cium bunga tu dekat2 la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...x pernah lak cium...tadi noe perasan kt opis ni ada warna kuning + oren...

      Delete
  14. dulu mesti masa kecik.. pernah cabut pokok/daun? dan hirup 'madu' dia kan?? kan??? ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Yob...ate yob pun isap madunya jugak

      Delete
  15. Ros pun pernah hisap bunga tu. hihi..

    ReplyDelete
  16. Jiran masa kt kpg dulu byk tanam pokok ni. Pernah gak isap madu dia zaman kecik kecik dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe...agak2 skang ni rasa nk isap tak madu tu ana??

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena