...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Sunday, May 04, 2014

Bila Mertua Datang Rumah

Assalamualaikum

Masa noe taip n3 ni...mak mertua dah masuk bilik tidur...adik ipar sekeluarga pun dah masuk bilik. Baru la ada masa nak mengadap lappy. Kalau korang tengok tajuk n3 kali ni "Bila Mertua Datang Rumah"...hehehe...apa perkara pertama dalam fikiran korang bila mertua nak datang rumah...kalau noe..benda pertama dalam otak noe ni...KEMAS RUMAH...hehehehe...

Pagi tadi adik ipar call bagitau nak datang rumah...mak mertua ikut sekali...diaorg plan nak tidur sini...maka...kelam kabut la mengemas rumah...atas bawah..mop rumah atas bawah...cuci semua bilik air...dah la ada 3 bilik air...maka berpeluh-peluh la teman mencuci bilik air dengan tandas sekali...lipat dan susun kain...kemas bilik2 semua...susun...buang habuk2 yang mana patut...kucing2 dan kandang semua dipindahkan keluar...sebab mak mertua tak tahan dengan bulu kucing...sehari suntuk mengemas rumah jer...hehehe

Ikutkan hari biasa...kemas mana2 yang patut jer...ikut je jadual seperti biasa...tapi bila mertua nak datang jadual biasa tak boleh ikut....kena pastikan semuanya kemas dan bersih...hehehehe....

Adooiii letihnyaaaa...

Korang semua macam mana?? Ada yang macam noe ke???

Tengahari Ahad nak pergi kenduri kahwin pulak..tapi nasib baik la tak jauh...kat Semenyih jer...pergi sekali dengan mertua dan adik ipar la...

Apa la agaknya aktiviti korang di hari ahad ni yer...

26 comments:

  1. selamat melayani MIL kat umah tu. masak yg sedap2 kat dia ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Zuki Din...hehe...mak diet ..

      Delete
  2. Same la kita noe.. Kalau mak mertua nak dtg memang kemas besar besaran la... Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...mmg mama...operasi besar besaran... :)

      Delete
  3. Mcm tu juga noe..bab kemas tk kisah sgt, menu tu le..meja kena penuh le..mcm2 nk msk..

    P/s klu ada cdg nk lalu area gmbak ni bg tau je.shari sblum..selalu klu ada pun stok tempahan plgn..jgn terus beli, yg penting rasa dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la Knor...bab menu tu pun pening gak...hehehe...
      OK Knor...kalau noe ke sana..nanti noe call..

      Delete
  4. kalau bgtau awal2 nak datang..ok la sbb sempat buat apa2 yg patut...yg akak ni..oleh sbb do daerah yg sama..tau2 dah terpacak depan gate...suprise yg tak mengembirakan hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...surprise mcm tu yg terkedu tu....redho je la

      Delete
  5. hihi, sama je.. lebih kurang lah kita..

    ReplyDelete
  6. hari ahad dikedah sekolah..sy pun kerja hari ni noe..samalah kita..benda pertama mmg kemas rumah dulu!hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...ye la ..kat kedah dah keje hari ahad...hehehe...

      Delete
  7. Baca sambil senyum..he..he. Salam hujung minggu Noe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) salam hujung minggu raudzah

      Delete
  8. Hehe... sama le... cuma sekarang ni rumah dah dekat2 so kena readykan rumah setiap masa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...dah dekat lg la..kena sentiasa get ready...

      Delete
  9. hehehe.... boleh bayangkan mesti penat giler mengemas, tambah2 kalau rumah besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...mmg penat sgt tp umah kecik je...klu besar...pengsan terus agaknya

      Delete
  10. haha.. mentua sy dekat sgt.. so takdenya nak dtg umah.. kami yg ari2 'berumahtangga' kat sana.. hahaha

    ReplyDelete
  11. haha saya pun sama noe..berpeluh2 kalau ada tetamu nak datang tp mak mertua saya suka dtg terjah jer..hmm redho jer lah kalau time tu rumah berselerak..
    bw sini sambil isi tabung :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....kalau terjah...wajib redho je la...
      terima kasih KB

      Delete
  12. hahahha biasa la tu kalau dah mak mertua nak dtg... first thing first... rumah kena tip top.. hehehe

    ReplyDelete
  13. Terlambat dtg nak tolong kemas hehee... hujung minggu sy habis dgn anak2 merapu yg bukan2.. :D :D

    ReplyDelete
  14. Rasanya semua macam tu kan? Bukan setakat mertua, dengar je sape-sape nak datang, kelam-kabut la mengemas :)

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena