...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, May 15, 2014

Peminta Sedekah Semakin Berani

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Tadi baca dalam Harian Metro, artikel yang bertajuk "Sedekah Di Tengah Jalan". Bila noe baca tajuk ni terus terfikir dalam kepala ni...dah nak jadi macam Indonesia ke Malaysia ni?? Sampai mintak sedekah tengah2 jalan. 

Mereka yang terlibat dalam aktiviti ini merupakan warga asing. Diharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan yang sewajarnya kepada mereka yang menjalankan aktiviti seperti ini kerana ini akan menjejaskan imej Malaysia. Sekiranya tidak diambil tindakan, sudah pasti ianya akan lebih berleluasa dan berkembang dengan jayanya. Dah la 2014 Tahun Melawat Malaysia.  


Pengemis Di Jalan Raya
PENGEMIS dipercayai warga asing meminta sedekah di persimpangan Jalan Pantai Baru.

23 comments:

  1. Assalamualaikummm
    Sha tag awak kat liebster award yeaa

    http://notashalimar.blogspot.com/2014/05/liebster-award-from-wafee.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam sha...thanks tag sha...done join

      Delete
  2. Betul.. Penah jumpe gak.. Diorang bwk budaya mtk sedekah di tgh jln ke negara kita pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mama...kalau dibiarkan budaya ni...makin berleluasa la

      Delete
  3. pernah jumpa juga warga asing yang minta sedekah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat tepi2 jalan tu biasa dah Nora..

      Delete
  4. Pernah kena gak lah noe. Sindiket ker dorang nih. Tapi kita ni rasa kesian sgt sbb tgh2 panas minta sedekah dgn keadaan diri yg dah tua :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti la...tp ada juga yg kata sindiket...cara mudah tuk dapatkan duit...tu la..klu tengok orang2 tua ni...mmg kesian

      Delete
  5. sindiket ni dah makin berani kan....tangkap jelah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la Wan...makin berani diaorg

      Delete
  6. makin hari makin berani :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..redah sampai tengah jalan...

      Delete
  7. tulah.. dah berani mintak2 kt kereta skrg ni.. especially area shah alam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo kat Shah Alam pun ada jugak Azura?? mmm berleluasa

      Delete
  8. Bukan kita tak kesian, tp kalau mmg warganegara, pihak Jabatan Kebajikan mestilah melakukan sesuatu utk membantu mereka. kalau bkn warganegara ....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebanyakan yang noe perasan...bukan warganegara Ismail...klu warganegara pun mungkin orang buta ataupun drug addict jer...
      klu bukan warganegara...rujukkan diaorg pada kedutaan masing2 la...klu x ada..masuk penjara kut...hehehe..

      Delete
  9. kena siasat, takut ada sindiket disebalik semua tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu pha is...ada gak dgr sindiket2 yg mempergunakan mereka ni...

      Delete
  10. Kebanyakan yang minta sedekah kat kereta nie adalah warga asing... rakyat msia sendiri tak pernah lagi idah jumpa yg buat style gitu... berani sungguh dorang nie kan... penguatkuasa pun takkan buat derk jer kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la idah..penguatkuasa takkan nak tengok je kut...makin menjadi2 plak..

      Delete
  11. Mmg tu.. kat tempat saya pun hari2 ada hmmm...
    3x libresse.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke?? dah merata la ni khir...
      terima kasih khir

      Delete
  12. Dulu ada org mcm ni kat Simpang masuk tsman okjje.....la ni nampaknya dah tak de...pindah tempat kot

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena