...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, July 09, 2014

Gatal-Gatal Di Telinga

Gatal-Gatal Di Telinga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Susulan dari n3 noe sebelum ini (Baca DI SINI), malam tadi noe dah pergi ambil Abang Ali. Sampai sekolah dia dalam pukul 10.30 malam. Sembang-sembang sekejap dengan Ustaz Abang Ali, terus gerak balik Kajang. Sebelum gerak ke sana, dah telefon Ustaz, beritahu nak ambil Abang Ali. Tengok telinga Abang Ali, memang dah agak teruk...dah merebak ke muka.

Malam tadi sampai rumah dekat pukul 3 pagi. Berhenti makan la..rehat sekejap la...tu la yang lambat sampai. Hari ini dua-dua tak pergi kerja. Penat yang amat. Tadi dah pergi klinik. Sebelum tu Abang Ali kata dah pergi klinik kesihatan dekat sana. MA kat sana kata kena kayap, pastu bagi ubat sapu dan tahan gatal jer. MA tu tengok jer...

Bob suggest suruh bawak ke pakar je terus. Tapi noe nak bawa ke klinik yang biasa kitaorg pergi dulu. Tengok pendapat doktor dulu. Tadi doktor kata ada kemungkinan kena alergik...mungkin cermin mata yang digunakan...sebab dua2 belah telinga kena. Cermin mata tu memang baru jugak buat, jenis plastik tapi sebelum ni pernah guna jenis plastik yg sama tapi tak ada kena gatal-gatal. Tadi doktor cuci dulu luka tu...pastu sapu ubat. Doktor bagi ubat tahan gatal, ubat sapu dan antibiotik. Doktor beritahu ini bukan kayap. Pastu doktor suruh jangan pakai cermin mata dulu.

Gambar-gambar kat bawah ni lepas dah cuci dan dah sapu ubat. Ubat makan, malam karang baru Abang Ali  makan. Abang Ali tak nak buka puasa, dia nak puasa penuh. Harap-harap cepat sembuh...bila dah sembuh baru boleh hantar ke sekolah balik

Luka di telinga


Sakit gatal
Dah Merebak Ke Muka

24 comments:

  1. Salam Ramadhan Noe..
    kesian abg Ali.. dugaan bulan puasa ni.. moga abg ali cepat sembuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan atie...tu la..dugaan tuk dia...insyaAllah..

      Delete
  2. Kesian Noe... dah habis sampai kemuka abang Ali tu.. kena bawa jumpa pakar juga tu Noe..
    Moga abang Ali cepat sembuh ye.. sian auntie tengok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok 2/3 hari..klu x ada perubahan mmg nk bawak g jumpa pakar...
      terima kasih Kak Yatie

      Delete
  3. moga cepat sembuh
    maybe allergic kan,
    cuaca pun agak panas sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih tihara..
      aah mungkin allergic..

      Delete
  4. la kesiannya..msa adibah duk kat matrik hari tu ada juga kena gatal2..tapi tak teruklah..klu binatang yg namanya charlie mmg sgt bahaya..menglembung dan berair..

    agaknya hama kat bendang kut..hinggap sana sini..melalui angin..
    kadang doktor ni pun silap juga..adibah hari tu knor suruh dia buat solat hajat..esok pg terus hilang..dia asyik garu dan sgt rimas..hilang terus lps tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo... boleh jugak kasi cadangan kat ali suh buat solat hajat..tak pun umi dia je la yg buat...
      tu la...ali pun asyik nk menggaru je kat situ...

      Delete
  5. salam singgah. sebab alergik kot. mana tau ada alergik dengan habuk ke camtu. semoga cepat sembuh, inshaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam singgah umi..aah mungkin alergik...terima kasih Umi

      Delete
  6. kesiannya kt abg Ali...,moga cpt smbuh

    ReplyDelete
  7. Aduh...kesiannya. Pedih tu.. Nanti cuba la tukar frame spek tu, semalam ingatkan gatal-gatal yang berbintat tu je. Ini sampai macam tu sekali..memang kena gi jumpa pakar kulit la kak. stanzaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...tengok 2/3 hari ni..klu masih sama..baru nk pergi pakar...klu betul sbb frame tu...mmg kena tukar la ...

      Delete
    2. InsyaAllah oke cepat tu.. mesti xselesa sangat2..

      Delete
  8. Alergik rasanye tu..pastu agaknye panas. Dia jadi melecet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kut ana...budak2 mana tau nak jaga sangat...bila gatal..terus garu jer

      Delete
  9. alrgik ngn frme kot kak, smoga cpt smbuh ya

    ReplyDelete
  10. bahaya ni ... selalunya klu mcm tu sbb alergic /alah dgn sesetengah makanan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ye ke SV? risau la plak

      Delete
  11. Kesianlah.. semoga cepat sembuh ye... aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih uncle khir :)

      Delete
  12. Mungkin jugak alkergik tu.....yelah sebab gatalnya kat celah telinga tu....dua dua pulak tu....kena jaga makan jugak tu Noe...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena