...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, July 08, 2014

Nampak Lembu di Hutan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ini sudah masuk hari ke 10 kita berpuasa..semoga kita terus kuat dan terus beramal tanpa mengenal erti letih. 

Hari ni noe nak cerita pasal lembu. Noe bukannya nak jual lembu dan juga bukan penternak lembu dan pengembala lembu juga bukan. Ahad baru-baru ni noe berbuka puasa di rumah mertua di Jolobu, N9. Gerak balik Kajang dalam pukul 12 lebih..tengah malam. Masa naik Bukit Tangga ni...punya la ngantuk...lelap saja. Sedar-sedar Bob masuk simpang nak masuk Bukit Lenggeng. Noe tanya Bob kenapa tak ikut highway jer... Bob cakap jalan tu dah ada lampu. Sebelum ni kalau dah kul 12 lebih kitaorg biasanya ikut highway jer. Bukannya apa...takut apa2 jadi kat hutan tu...mana tau ada hantu ke..

Bila sampai kawasan nak menurun bukit tu...atas bukit tinggi lagi...noe perasan ada 3 ekor lembu sedang makan...tepi bukit tu jer...sebelah longkang...noe pun cakap la.. Eh! ada lembu la.. Bob pun balas "Ha? Lembu?" noe terus diam jer...pastu Bob cakap "Bila masuk hutan nampak apa-apa, jangan tegur"...baru noe teringat...aiyo..lupa la plak...

Bila dah jauh sikit baru Bob cakap...yang dia memang tak nampak pun lembu tu...lembu tu sebelah driver...dia tak perasan kut...pastu Bob sambung....ikut logik la..sepanjang kita lalu kawasan tu...pernah tak kita jumpa lembu ... plak tu kawasan bukit tu tinggi.. mmm dah berpuluh tahun guna jalan tu...tak pernah lagi noe  jumpa lembu kat atas tu...tengah makan lak tu....nak sedap kan hati noe pun cakap...lembu orang kampung tu...sesat..tak jumpa jalan balik...nak exercise naik bukit...hehehe

Tapi betul ke itu lembu atau jelmaan? Wallahu’alam bissawab

Cow
Sumber Gambar




21 comments:

  1. Lembuk makcik salmah kot terlepas malam2 buta.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la cik Jah ooii...laki makcik salmah tu maleh beno...maleh nak halau lembu masuk kandang

      Delete
  2. lembu nk berrsiar2 kot ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ambik udara malam..

      Delete
  3. Err.. Tak pun babi hutan ke. Hihi. Malam kan. Adoi..k.noe. Jgn ditegur benda2 gitu. Remang bulu roma ana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembut je upa lembu tu...hehehe..takkan babi utan kut...hehe

      Delete
  4. lembu orang tu...tgh malam lapar, tu yg jalan-jalan tuu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembu pun puasa...lapar malam2... :)

      Delete
  5. lembu kuar makan angin kot....hehehe....lame betul PC tak singgah kat teratak noe ni...selamat berpuasa noe!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...jarang nampak PC...terima kasih singgah sini PC....selamat berpuasa

      Delete
  6. Lembu dapat bonus tu..hehe. Kemungkinan besar babi tu.. sebab saya pernah tengok babi besar..haha. Kalau saya ngan kazen..jalan malam, nampak benda pelik, kitorang berhenti n confirmkan. Sebab hantu or setan confirm die takleh wat pape.. setakat tunjuk muka je.. Tapi nasib r kalau ada sape2 terkencing! hahaha - stanzaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...lembu makan besar sempena dpt bonus...
      hahaha... terkencing ok lg...klu terkencing n tak bergerak terus,...kawan2 jadi mangsa tukang angkat

      Delete
    2. Alhamdulillah..setakat ni belum lagi gtu.. haha

      Delete
  7. ish..
    pose ni mistik plk..

    ReplyDelete
  8. Eeeee seram pulak dgr

    ReplyDelete
  9. Bersangka baik jer lah. Tapi seram gak ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. seelok2nya camtu la... hehehe

      Delete
  10. bayangan jer tu..sebenarnya bukan lembu..

    ReplyDelete
  11. Mana ada lembu kat laluan tu... saya pernah lalu waktu bujang2 dulu. Mmg takde org ternak lembu pun huhh..
    tengok promoted content kasi lega sikit hati...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena