...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, July 22, 2014

Usia Semakin Meningkat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera





21.07.2014 - Bertambah lagi satu angka usia noe...seperti biasa bila saat usia bertambah lagi satu angka, kita sambut dengan kek...tiba-tiba je Bob keluarkan kek dengan lilin dah terpasang...memekak la lagu happy birthday...anak-anak la yang excitednya...tiup lilin dulu sebelum keluar makan di luar. Bob dah booking meja di Restoran Chinese Muslim di area rumah noe. Sampai2 je dah terhidang semua...nak tunggu ngap jer..

Sebenarnya tak berapa sihat semalam...migraine datang kembali. Tidur jer la....lupa pula hari muncul ke dunia...buka HP...banyak dah wishes...baru la teringat...oooo...hari lahir rupanya...hehehe...

semakin meningkat usia...semakin hampir rasanya untuk kembali kepadaNYA. Cukupkah bekalan untuk dibawa? Semakin banyak yang difikirkan...semakin banyak kelemahan diri...banyak masa dibazirkan dengan hal dunia...banyak masa yang disia-siakan begitu saja...matlamat dunia yang lebih diutamakan...matlamat dunia melebihi matlamat akhirat...kerdilnya rasa diri disisiNYA..belum terlambat untuk melakukan penghijrahan. Penghijrahan untuk menjadi yang lebih baik.

Semoga Allah panjangkan usia aku untuk membolehkan aku menutup segala kelemahan, kekurangan..agar aku boleh lebih mengenaliNYA, menyayangiNYA...agar aku boleh lebih menghargai segala anugerah yang diberi olehNYA...agar aku boleh menunaikan segala amanah yang telah diberikan olehNYA dengan sebaik-baiknya...

PS- Benda Apa Yang Turun-Turun?

39 comments:

  1. sanah helwah...semoga umur diberkati dan hidup noe sentiasa diberkati ilahi.

    ReplyDelete
  2. seronoknya.. besday suprise ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...surprise la sangat kan... :)

      Delete
  3. Happy birthday Noe...

    ReplyDelete
  4. Invest for your birthday...

    ReplyDelete
  5. sanah helwah noe..bertambah best lgi..en somi belanja ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih knor...hari2 dia yg belanja gak...hehehe

      Delete
  6. Anonymous1:31 PM

    Selamat hari jadi yang ke 68 tahun, semoga panjang umur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tau2 je umur kita 68 thn...hehehe terima kasih...

      Delete
  7. Sanah helwah Noe.. semoga umur dirahmati Ilahi..
    Seronok ye en suami belanja makan.. tinggal nak ngap ajer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak yatie....hehe...x yah nk sesak otak fikir nk order apa...

      Delete
  8. Happy Belated Birthday Noe..
    bagusnya planning si Bob yer.. siap dgn cake lagi tu.. mesti munga2 hati Cik Bedah kann.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih cik jah...munga2 la jugak hehehe

      Delete
  9. Happy birthday Noe...bende yang tak turun2 itulah umur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih bunda...tul tu bunda...takkan turun umur tu

      Delete
  10. Benda apa y turun2? Hmm..

    Makin lama makin jauh kita dari dunia, makin hampir kita dengan akhirat. Tapi ada juga makin lama makin nak cari dunia. Kejar dunia macam cuba cuba jilat telinga sendiri. Makin lama makin jauh, makin sakit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 x tergolong dlm golongan makin lama makin nak cari dunia...hehehe...bagus perumpamaan tu...biar la seimbang dunia dan akhirat...

      Delete
  11. Wahh... Tahniah. Happy belated birthday sis.. semoga sentiasa sihat & diberkati kehidupan sekeluarga... aamiin.
    Promoted content utk birthday... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih khir..... aminn

      Delete
  12. Salam noe,
    Hepi besday.
    Seronnk d rai brsama sama dgn org2 yg d sayangtkan. Moga dgn umur dgn yg berbaki, lebihkan pengadian kite kpd Allah swt.
    Tk tau nombor nk wish melalui hanfon. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aby,
      terima kasih aby untuk peringatan dan ucapan... :)

      Delete
  13. Happy belated bezday Noe..... moga peningkatan iman kita melebihi pertambahan usia kita. Betullah Noe sejak dah semakin tua ni terasa semakin hampir kita kepadaNya kan... semakin takut pulak OKje dengan amalan yg terasa sedikitnya ini huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih OKje...harap2 kita macam tu la OKje...bertambah usia seiring dengan bertambahnya iman...sama2 kita berusaha...

      Delete
  14. Happy belated birthday noe...Moga terus success dan dapat perbaiki kelemahan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih mama rizqin :)

      Delete
  15. selamat hari ulang tahun noe..semoga sihat2 slalu

    ReplyDelete
  16. Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
    Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidilfitri KA...noe pun begitu juga...jika ada terkasar bahasa dan terasa hati...minta maaf banyak2...lama x nampak KA ke udara...semoga KA terus tabah menghadapi hari-hari mendatang. Selamat Hari Raya & maaf zahir batin tuk KA sekeluarga juga

      Delete
  17. Happy birthday Noe.. moga sentiasa dalam rahmat Allah..bahagia bersama keluarga tersyg.. sihat, pjg umur..amin! :)
    * best nya dpt suprise kek dr suami... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Atie...
      aminn...
      hehehe..bes la juga...

      Delete
  18. Hepi besday kak. Moga sihat dan hepi selalu.

    ReplyDelete
  19. Happy belated besday noe... :)

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena