...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, October 10, 2014

Alat Pembunuh Nyamuk/Lalat Elektrik Bentuk Raket

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Balik kampung itu hari, Abang noe ada bawa alat pembunuh nyamuk/lalat ni. Macam raket je bentuknya. Ada kuasa elektrik. Benda ni macam yang ada kat kedai-kedai tu tapi yang ni kuasa elektrik nya tak kuat sangat la. Sesuai untuk kegunaan di rumah. 



Noe ada cuba...maklum la bila hari raya...macam-macam makanan ada...ada la lalat sekor dua...memang mati lalat2 tu bila termasuk dalam perangkap raket ni. Hangit maunya. Kalau nak guna kena on kan dulu...lepas tu kena tekan button kat tempat pemegang tu. Mudah je nak guna. Benda ni boleh di caj semula. Abang noe kata murah jer. Berbelas ringgit kalau tak silap.

Ada ke member2 yang guna alat ni??

12 comments:

  1. Bapak kakak pun guna ini Noe - tapi bapak kakak beli warna merah.
    Kakak pun ada belikan pekerja kakak yg duduk di hostel buat mereka gunakan sebab kata mereka hostel mereka bila malam banyak nyamuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo kakzakie pun ada guna...bagus jugak benda ni kan...

      Delete
  2. Replies
    1. aah azlealee ... kalau budak tgk mesti diaorg ingat raket biasa..

      Delete
  3. Kene beli ni. Tapi tak tau kat mane. Ana memang suke main perang2 ngan nyamuk dan lalat nih. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa lak nk tanya kat abang dia beli kat mana...hehehe...mesti nyamuk n lalat tu takut ngan ana.. :)

      Delete
  4. Aah mmg macam reket pun. Kalau sekali tgk x perasan pun yg tu reket nyamuk.

    ReplyDelete
  5. Saya pernah tengok tp belum beli lagi.. nak juga pakai ni nanti.. mcm mudah je kan sis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah .. mudah jer khir...tp klu lalat kena slow2 la...sbb lalat kan pantas je terbang nya

      Delete
  6. Mcm teringin pulak nak beli Noe....jiran pun ada pakai benda ni. Masa blackout hari tu banyaklah jugak nyamuk yg terkorban dia kata hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli je OKje..bukannya mahal pun...pak jilap mampu sangat beli...hehehe...sian nyamuk2 tu yer....

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena