...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, January 26, 2015

Apa Perasaan Anda?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera



Korang biasa tak dengar soalan ini...

Apa perasaan anda? atau 
Apa perasaan tuan/puan? atau 
Apa perasaan adik/abang/kakak?

Soalan ni biasanya ditanya oleh para wartawan dan sekarang ini negara kita dilanda banjir besar di beberapa negeri dan ianya telah memberi kerosakan yang amat besar kepada mereka yang terlibat. Soalan seperti di atas memang kerap kedengaran di kaca tv. 

Rumah telah dihanyut air...
Apa perasaan puan?

Rasanya tak perlu kut tanya soalan tu...sebabnya kita dah tahu perasaan dia...sudah tentu la sedih...takkan gembira kut..

Cuba la cari soalan lain ...

Disebabkan dah terlampau kerap dengar soalan tu...rasa stress plak dengar....sampai buat entry ...hehehe............Itu je nak membebel malam2 ni... 

Selamat Malam Semua.


36 comments:

  1. Hahhaa kekadang wartawan yang tanya macam takde soalan lain... sebelum tanya orang, tanya diri sendiri..

    Adakah aku boleh melompat kegembiraan jika rumah aku hilang? haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...tension dengarnya Sha....kalau tanya kat dia...mungkin dia kegembiraan ...

      Delete
  2. inilh dia soalan bodohkn...
    ada plk yg tya perangai org tu sblum mati...
    lps tu zoomm muka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tul tu Knor...
      itu lg satu soalan yg stress dengar...perangai sebelum tadi...rasa nk tumbuk je muka org yg tanya tu...

      Delete
  3. Cuba tny org tu balik kalau dia yg alami situasi tu apa yg dia rasa.

    X jaga perasaan org lgsg. Mesti la sedih kan. Igt senang ke nak kumpul harta dgn brg brg rumah tu. Dah la mahal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal...klu dia kena mcm tu...suka agaknya....

      Delete
  4. Ash noe klise sangat soalan.stress dibuatnya.haha

    ReplyDelete
  5. setuju dengan akak. tak perlu tanya soalan yang dah jelas jelas jawapannya boleh fikir sendiri. kekadang sakit hati jugak dengar wartawan ni tanya soalan macam tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sakit hati nani...x fikir sebelum tanya soalan...

      Delete
  6. betul..betul..betul.. jgn ditanya soklan bodoh2 mcm tue kan.. menambah stress orang jer..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tambah stress farah...sbb selalu sgt dh dengar kan

      Delete
  7. Wartawan tuu saje nak bg org tu feel sedih. Sakit pulak aty kite yg menengok. Kan. Kih3.

    Lahai..lama ana tak singgah belog kak noe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb dia suka tgk org sedih...nanti org yg tgk pun sedih...

      tu la...lama x singgah blog akak...hehe

      Delete
  8. sejutu kak Noe.... soalan yg sama diajukan.. ada rasa soalan tu annoying sangat,

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sangat annoying ikhwan...

      Delete
  9. memang pun rasa mengada2 soalan tu, seolah2 mempersendakan pun ade gak.. buat orang tu sedih, nangis, main dengan perasaan.. geram sangat...tanye la soalan yang logik sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tul tu nurul...macam nak mempersendakan jer...ish..

      Delete
  10. Ye tak ye jugak yek Noe.....
    Susah jugak jadi wartawan ni rupanya. Dia sendiri pun kena kritik hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...untuk lebih prof n lebih maju kena ada pengkritik ni...hehehe

      Delete
  11. soalan yg dah ada jawapan tak perlu la tanya kan..
    maybe reporter buntu kot xtaw nak tnya pe dah..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 macam tu la...buntu sbb sedih sangat :)

      Delete
  12. Soalan yang teramat biasa dah tu..kalau orang meninggal pula mesti tanya apa perubahan pada arwah sebelum meninggal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah emalin...kita pun dah tau soalan yg akan ditanya :)

      Delete
  13. betul.... soklan bodoh wartawan... takder idea lain ke nak tanya soklan... belajar lagi lah woi cara2 bertanya soklan kat orang... memang tension dengar

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tension najib...x prepare ke soalan2 yg ilmiah sikit...

      Delete
  14. Macam tak sensitif je bila ajukam soalan tu... Emmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ros..saja nk main dgn emosi org tu...

      Delete
  15. Sepatutnya wartawan tu tanya soalan yang boleh memberi semangat dan aura positif buat mangsa mangsa banjir..

    ReplyDelete
  16. Replies
    1. hahahaha...ganaz gak papaglamz ni

      Delete
  17. Saya mmg sgt bengang dgn wartawan yg tanya mcm ni.. bengong & tak kreatif langsung klu nk prihatin pun. Mcm tak de perasaan pun ada juga bila tanya mcm tu.
    Satu masa dulu pun ada kt tv waktu org kena tangkap & wartawan pun tnya soalan yg mcm tu juga... 'apa perasaan bila kena tangkap' .. nasib la tak kena tumbuk je wartawan tu huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah la diaorg ni khir...nk kata x ada perasaan...manusia mcm kita tu...pelik betul...soalan "apa perasaan kena tangkap" tu mmg biol...mmg x professional...

      Delete
  18. Soalan yg dah tau jawapannya. Tak perlu lah nak tanya lagi kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la fiza...dh tau jawapan tp still nak tanya

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena