...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, January 21, 2015

Kucing: Debu Dah Tak Ada

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari yang sedih....sebab malam semalam Debu dah mati. Lepas je solat isya', anak jiran sebelah panggil Aya, kemudian diaorg beritahu Debu dah mati..matanya terkeluar...Aya pergi la tengok Debu...noe tak sanggup tengok...mungkin Debu kena langgar...tapi Aya kata badan dia semua elok jer...mmmm....sedihnya tak tau nak cakap...Aya dah menangis...noe pun apa lagi...join sekali...tak sampai hati nak tengok dia....tunggu Bob balik dari surau...bob balik jer...Aya terus beritahu Bob...terus bob diam...dia buka TV dulu...dia sedih sebenarnya...nak kontrol diri dulu...sebab Debu ini kucing dia...dia yang bawa balik...manja dengan Bob...lepas dah relax sekejap baru la bob pergi tengok...bob lepas tu pergi tanam dia...sambil membebel dengan Debu...

Bob: bapak dah cakap...jangan main tengah2 jalan...tak dengar cakap bapak..

sedih noe dengarnya...kesian anak-anak Debu....dah kehilangan emak ... jadi anak yatim piatu...sib baik anak yang kecik tu...dah besar sikit...

kat bawah ni cerita-cerita tentang Debu ...

Anak Kucing - Penghuni Baru
Aksi Aksi Kucing Debu
Kucing Luka
Anak Kucing - Debu Dah Beranak
Kucing: Debu Sudah Melahirkan Anak


Kucing 3 warna


 
Kucing 3 warna


Kucing 3 warna

Kucing 3 warna


Kucing 3 warna


Kucing 3 warna






Kucing 3 warna






Kucing 3 warna



Kucing 3 warna

Kucing 3 warna


Kucing Comel


Kucing Tiga warna

Cute Kitten



17 comments:

  1. Kesiannya... saya pun turut sedih sis...

    ReplyDelete
  2. ala sedihnya..terharu

    ReplyDelete
  3. SABAR YA AKAK...
    MUNGKIN DAH TIBA WAKTUNYA...
    http://jmbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...duk fikir macam tu la jamil...

      Delete
  4. nani dulu kucing hilang tak balik balik dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti nani duk tertunggu2 kan..

      Delete
  5. Sedih bila kucing mati..huhu..anak-anaknya dah besar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak2 dia dah besar emalin...ada yg sedang bunting...tunggu masa nak beranak...

      Delete
  6. Alor sedihnya. Bdk bdk ni sebuk nak bela kucing. Tp sy x bg sbb x de tempat kucing nak berak klw bela. X mo berak dlm besen. X lalu nak buang

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...klu letak dlm umah sah2 kena berak dalam bekas dia tu....nak tak nak kena buang...hehehe...tp kena ada byk masa tuk kucing ni....

      Delete
  7. salam noe ..
    baru perasan entri ni ..
    RIP Debu, pulang kpd penciptaNya ..
    dia tk kena soal jawab dan dihisab mcm kita nanti ..
    takziah utk noe

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aby...
      aah aby...takut kita kena menjawab sbb x jaga dia betul2 ada la...hehe
      terima kasih aby...

      Delete
  8. awal januari ni pun aby teruji dgn sekor kucing siam kami ..
    awal tu nampak monyok mcm nak mati ..
    bawa ke vet .. katanya dehydration yg amat teruk, mulut ulcer, cirit birit dan selsema ..
    doktor tu bagi rawatan dan susulan terpaksa aby buat ..
    sehari 3 ke 4 kali, bagi mkan, minum, ubat ..
    pg, tengah hari dan mlm.
    2 kali lagi lps tu kena buat rawatan susulan kt klinik tu ..
    tangan entah berapa kali keluar sbb cakaran kucing kami yg paling garang ..
    selepas 10 hari bersusah payah jaga mkn minun dan ubat sofea ni ..
    hari ke 11, nampak dia blh mkn sendir, tp makanan cecair jer ..
    dan hari ni dia dh pulih mcm sedia kala ..
    alhamdulillah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah....sofea dah kembali pulih....klu kucing x sihat...mmg kita yg susah hati...kena jaga betul2... lama juga dia nak pulih tu...sampai 10 hari tu...

      Delete
  9. Comelnya. RIP Debu :-(

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena