...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, June 25, 2015

Bangunan Baru Masjid Haram

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Selamat berpuasa kepada kawan-kawan semua...dan selamat mengerjakan amal ibadah...semoga kita semua mendapat keredhaanNYA di bulan yang mulia ini...

dah lama sangat rasanya noe menyepikan diri...rindu nak menaip...tapi macam kawan-kawan yang lain...kadang2 ada benda yang perlu kita lebih utama kan...

Di sini noe cuma ingin kongsi gambar-gambar yang diambil oleh Abang noe semasa beliau melawat Masjid Haram di kawasan Samiyyah dan Ber Iftar Ramadhan di sana. Bangunan ini merupakan bangunan tambahan yang mula dibangunkan pada 2008.

Arkitek untuk bangunan ini dikata dari  Syarikat Arkitek terkenal di Malaysia iaitu Hijjas Kasturi Associates Sdn (HKAS)

Memang mengagumkan...ini baru sedikit yang kita tengok.

Masjid Haram Baru

Masjid Haram Baru

Masjid Haram Baru


Masjid Haram Baru

Masjid Haram Baru

Masjid Haram Baru
Suasana Berbuka Puasa di Masjid Haram



7 comments:

  1. Kakak kalau tengok gambar MH ni Noe mesti terharu dan rasa rindu menggamit diri. Terkenang dan rasa mahu menapak lagi tempat-tempat yg kita lalu-lalang ketika di sana. Pembangunan dataran MH kian meluas sekarang. Hotel-hotel kecik keliling semua pun dah diruntuhkan. Habuk tak usah katalah tapi seronok bila dah berada di perut Masjid. Tempat Sa'e pun dah siap sekarang ni..

    ReplyDelete
  2. seronoknya dapat jejak kaki kesana noe..dpt tengok gambar je dah happy

    ReplyDelete
  3. Allahuakbar... rindunya melihat suasana di sana.. Salam Ramadan al mubarak buat sis sekeluarga.. :)

    ReplyDelete
  4. Cantiknya dan beruntung dapat berpuasa di sana. Semoga kita juga berkesempatan ke sana..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...

    ReplyDelete
  6. salam ramadan noe ..
    baru sempat menjengah blog noe ..
    moga dapat beramal dibulan yg mulia ni ..
    wah .. Hijjas Kasturi dapat melebarkan sayapnya ke MH ..
    banyak sentuhan2 nya di KL ni ..
    menara TM,maybank, bangunan tabung Haji ..
    diantaranya ..
    apapun .. selamat menjalankan ibadat puasa

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena