...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, January 12, 2016

Clearwater Sanctuary Golf Resort Batu Gajah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Cuti hujung tahun lepas, noe berkesempatan membawa anak-anak singgah sebentar di Clearwater Sanctuary Golf Resort Batu Gajah. Niat memang nak cari tempat yang berdekatan dengan sekolah Abg Ali. Senang terus hantar Abg Ali balik asrama. Tempat ni noe cari dalam internet je. Booking melalui call jer...



Tak susah nak cari tempat ni (sebab guna teknologi kan) cuma signboard memang kurang. Bila dah dekat baru ada signboard. Kawasan ni memang luas. Dari pintu depan yang ada guard nak masuk ke dalam...agak jauh la nak sampai ke golf club dan resort. Sesiapa yang suka kan suasana yang aman damai dan sunyi sepi...sini memang sesuai, Noe dan Bob memang suka tempat macam ni. Tempat ini dikelilingi tasik dan hutan kecil. Nama pun Golf Resort...memang la ada tempat golf.




Di bahagian depan.. ada golf club house...nak makan-makan di kawasan ini la. Ada swimming pool, Besar juga swimming pool nya. Ada 3 bahagian...swimming pool yang kedalaman 3m pun ada....selain dari orang dewasa dan kanak-kanak. Aktiviti berbasikal pun boleh dilakukan di sini...percuma jer...noe ada la naik basikal...punya la dah lama tak naik basikal, Noe ambil basikal yang tak ada palang..kecil sikit la basikal tu...Bob kata noe naik dah macam beruang...hehehe...sabar je la...sampai balik sini pun Bob duk ingat pasal naik basikal macam beruang tu....hampess tul...


Sri Damai Waterfront Chalet
Sri Damai Waterfront Chalet

Chalet Sri Damai
Pintu Masuk Ke Chalet

Selain daripada tu...ada gym, memanah...memancing pun boleh...masa noe kat sana...ada la pelancong Jepun yang datang memancing...tengok burung pun boleh....ikut dalam website ada F1 Race track...tapi noe tak perasan kat mana....Dart dan IQ games pun ada....Ha...Wifi pun ada...laju berdesup jer....ye la..tak ramai orang kat situ kan...laju la..

Bercakap pasal bilik plak...perabot dalam bilik memang nampak dah lama...belakang bilik terdapat tasik...view memang cantik...balkoni dibuat daripada kayu..pun dah agak usang...tapi view memang cantik...Dalam bilik air terdapat tempayan besar....boleh isi air...dan ada gayung dalam tempayan tu... cuma dalam bilik air ni tak ada getah paip tu...so kena guna gayung. Hair dryer pun ada dalam bilik air ni.

Chalet kat sini ada dalam 32 je... masa noe datang tu tak penuh...pakcik guard cakap weekend biasanya penuh...biasanya org datang untuk main golf dan memancing. Bab makan...noe ambil breakfast je kat sini...ala carte je...maybe sebab tak ramai orang. Nak makan kat luar tak ada la jauh sangat. Bob siap bawa makan sampai pekan Ipoh. Apa-apa pun layan je la gambar2 ni.


Golf Resort
Pintu Masuk

Chalet Golf Resort

Chalet Golf Resort

Tempayan

Bathroom Chalet

Lake View

Lake View

Biawak
Tetamu Di Pagi Hari

Lake View


Chalet Golf Resort
Kawasan Gym Dan Swimming Pool

Swimming Pool

Swimming Pool

Alat Lombong Bijih

Roti Canai
Breakfast..Karinya Sedap

Golf Resort


Golf Resort
Sri Damai Waterfront Chalet

Chalet Golf Resort
Sri Damai Waterfront Chalet

Chalet Golf Resort
Sri Damai Waterfront Chalet

Swimming Pool

Swimming Pool

Swimming Pool
  
Golf Resort
Pintu Gerbang Keluar Masuk

2 comments:

  1. Assalamualaikum noe lna tk dgr cerita,ingat lgi ker knor..

    Knor dh 2 kli nk booking kt sini. ? 2x tu juga pnuh...blum ada rezeki,musim2 cuti susah sikit le...kita plk jnis terjah jer..
    Kmpung suami,kt batu gajah dkt sgt dgn resort ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...aah dah lama noe x ngadap blog...bw apa tah lagi... mesti la ingat knor..

      ooo...dekat sangat la yer...itu hari pun nor booking awal2...tapi masa noe pegi tu ada lagi kosong...tp dah ujung tahun...org dh mula persiapan anak ke sekolah...in sha Allah...nanti mesti dapat jejak ke sana...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena