...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, November 21, 2016

Buah Mangga Yang Lazat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Di entri yang lepas, noe ada cerita pasal main badminton dengan kawan noe...buah mangga kat bawah ni...ni pemberian kawan noe tu....ni hasil tangan sendiri...kutip dari pokok belakang rumah dia....memang lazat yang amat....besar plak tu...

Mangga Sedap

Kawan noe tanya...noe pernah makan ke mangga harum manis...sebab dia tak pernah makan...noe pun tak pernah rasa mangga harum manis...so tak tau la yg ni spesis yang sama atau spesis lain. Bila noe tanya kawan noe tu...ni mangga jenis apa... dia kata...Ini Mangga Mabong (gelaran dia la tu..)...Thanks Mang...nanti kasi aku lagi tau...

Mangga Sedap
Sedap Di Makan Begitu Saja



20 comments:

  1. alahai noe, nampak pun dah sedap tu.. hihik..manis ye Noe??? jarang dengar mangga Mabong ni ...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Atie...manis .. mmg x pernah dengar pun mangga Mabong tu... :)

      Delete
  2. Sedapnya mangga Noe. fiza pernah rasa mangga harum manis adik ipar bawak dari perlis. Pergh... Memang sedap. Terliur pulak bila diingatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo mmg confirm sedap la mangga harum manis tu... mmm kena cuba jugak ni fiza

      Delete
  3. Bunda pun tak pernah makan...tapi biasa dengar orang bercerita tentang kesedapan dan harga nya juga agak mahal.

    Berbaloi lah kalau mahal pun kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Bunda..kalau sedap...berbaloi bayar mahal...

      Delete
  4. hi sis, saya datang follow sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx intan...nanti sis terjah sana yer

      Delete
  5. Wahh sedap pulak tengok mangga tu... best2 :)

    ReplyDelete
  6. Tgk pun dah tahu manis bulat lak tu sekali tgk mcm mempelam apple

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah JM...noe pun ingat mangga apple...

      Delete
  7. Beli kat mana ni? Besar betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. x beli Fatin...kawan bagi je

      Delete
  8. sedap..kalau dibuat mangga float pun sedap tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe tak pernah lagi buat mangga float tu...

      Delete
    2. noe tak pernah lagi buat mangga float tu...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena