...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, March 01, 2017

Guna Eye Glo Regular Untuk Mata Letih

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Eye Glo ini merupakan salah satu barang yang sentiasa ada dalam beg laptop noe. Kerja hari-hari memang mengadap screen. Ada 3 screens di office ni...ada 2 jenis monitor yang 23 inci dan lagi satu laptop. Laptop ini ada guna privacy filter tapi lagi 2 monitors tu tak ada guna filter. Bila dah asyik mengadap screen...mata jadi cepat letih dan kadang-kadang jadi kabur. Bila dah kabur tu...biasanya noe stop dulu...pejam mata..bagi mata berehat.

Kalau di office lama, dinding2 diaorg letak gambar-gambar pemandangan yang cantik-cantik. Jadi kita boleh tengok gambar-gambar tu dan mata boleh rasa relax sikit. Tapi office di sini tak ada...dinding kosong jer yang mana kita takkan tertarik la nak mengadap dinding tu kan.

Jadi bila noe rasa mata dah letih...noe letak dalam 2/3 titik ke dalam mata dan pejamkan mata seketika. Mata akan rasa sejuk. Seelok-eloknya jangan terlampau lama sangat mengadap screen .. maksud noe mengadap screen sampai tak berkelip mata tu berjam-jam...setiap 20 mini kena rehatkan mata...nanti la sambung cerita pasal mata...ada kerja nak buat ni..

Menurut Pha Is, Eye Glo ini tidak tahan lama. Ianya hanya boleh digunakan dalam masa 2 minggu dari hari dibuka penutupnya. Terima kasih Pha Is. Sesiapa yang tidak kenal Pha Is, beliau memang belajar dalam bidang Farmasi jadi pasal ubat-ubat ini, beliau memang pakar la kan.



Cuci Mata



10 comments:

  1. sama laa kita kak...opis dinding putih kelabu je... hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bosan kan anies....tak kreatif langsung diaorg letak warna putih kelabu...

      Delete
  2. Kita jarang guna eye mo Noe kecualilah sakit mata ....Kalau tidak mmg jarang belilah. Ohhh bagus yeh untuk mata letih. Yelah, mmg sesuai sangatlah untuk Noe yg selalu mengadap laptop

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe pun x ada la kerap sangat pakai okje...cuma kalau rasa letih n mula kabur je noe guna...

      Delete
  3. kalau mata letih, memang sy 💤💤💤. tapi, takkan nak 💤 time kijo kan. kalau zaman blaja dulu, sy bnyk tngk warna hijau atau biru kalau mata dah letih 👀

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus jugak tu Nour...tengok warna hijau/biru..

      Delete
  4. ubat titis mata ni bila dah buka dia tak tahan lama. jangan guna lebih dari 2 minggu lepas penutup botol dibuka buat pertama kali..
    nice share BTW..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Pha Is atas info..nanti update dlm artikel ni..

      Delete
  5. Mata saya tak beberapa merah sangat dan pedih seperti perih dan berair saya cuba eye glo memang berkesan.. .

    ReplyDelete
  6. Kt mana nk cari ye glo ni ye..farmasi or Guardian ada jual x.tq

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena