...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, October 30, 2017

Air Mojito - Pudina Dan Limau

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Sebelum ini noe ada bercerita tentang noe ada tanam pokok pudina..kali ni noe nak kongsi air yang ada kaitan dengan pudina. Itu hari noe pergi makan di kawasan rumah noe...kedai ni ada jual air Mojito. Apa la benda alah Mojito ni yer. Air Mojito yang dijual di sini... ada campuran


Air
Kiub ais
Limau
Pudina
Tanpa gula



Mojito

Ini bukan Air Mojito yang asli...kalau Mojito yang asli ada campuran Limau, Pudina, Gula, Rum (sejenis alkohol), Air soda dan kiub ais. Jadi kalau nak buat Air Mojito asli ni... boleh je cuba sebab bahan yang diperlukan senang di cari kecuali la Rum tu...takkan nak masukkan Rum tu kan...tapi noe tak cuba pun...

8 comments:

  1. segar je tgk air nih.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila minum lagi rasa segar ikhwan..

      Delete
  2. Ada satu lagi air yg buh serai tu Noe...lebih kurang mcm ni jugakkan resepi dia...lupa tah apa nama air tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air Serai berlimau kut OKje...sama la macam ni...serai ganti dengan pudina jer...

      Delete
  3. letak asam boi pun sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah pakcik..tambah sedap tu

      Delete
  4. pekena time panas hari tu mmg sedap ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah anies...rasa segar jer

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena