...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, October 13, 2017

Sirap Selasih

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Baru-baru ni ada pergi kedai kawan di Seri Kembangan. Ada pulak Sirap Selasih...Fuh rasa lama sangat tak minum sirap selasih ni. Bila imbau kenangan masa kecil dulu, sirap selasih ni hanya akan dijumpai semasa bulan Ramadhan sahaja. Hari biasa terlampau jarang mak buat sirap selasih ni. Bila tengok sirap selasih teringat masa kecil bila tiba bulan Ramadhan..berbuka puasa bersama mak dan arwah bapak...Kenangan...

Sirap selasih ni bukannya susah nak buat..yang penting mesti ada biji selasih tu..tak ada biji selasih bukan sirap selasih namanya. Biji selasih direndam bagi kembang..bila dah kembang..masukkan lah air, gula dan sirap...time panas memang sedap minum air selasih ni.


Air merah

4 comments:

  1. sedapnya.... tingat dulu2 kenduri kahwin mesti ada air ni smpi naik jemu hahaha sekarang sirap kosong je... tawar plak tu hahahah byk komplen ini budak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi...aah sekarang sirap kosong jer...susah nak cari yg ada selasih...

      Delete
  2. Kaalau time tengah hari, panas membahang, tak cukup satu jag ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena la guna jag besar pakcik..

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena