...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Tuesday, June 18, 2019

Durian Dah Luruh

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Ini cerita minggu lepas. Bob pergi hantar aya balik asrama ke Melaka..balik dia bawak sebijik buah durian. Mak ai... enak yang amat... Bob makan 2 ulas jer... noe habiskan semua...itu pun rasa tak puas lagi. Esoknya kepala terus biul...berpusing macam gasing.


Balik kampung itu hari..kalau di Perak belum luruh lagi  buah durian jadi tak ramai yang menjual tapi di Negeri Sembilan kawasan Broga dan sekitarnya..buah durian dah luruh. Sepanjang jalan di situ orang jual durian sahaja. Tempat-tempat lain tak pasti la...

Sedapnya buah durian...tapi harga kadang2 tu melampau mahalnya...dulu masa kecoh2 kat Kampung Gajah Perak banyak buah durian...pergi la ke sana... kena RM13 sekilo...buah pun tak berapa cantik...mangko kata orang perak...

Itu hari kat kawasan Negeri Sembilan ada yg RM3 sekilo... murah la....


8 comments:

  1. Alahaiii favourite nih...Syoknya...Nak nak lagi kalau dapat yang isi kuning diraja tu ha... He he he...

    ReplyDelete
  2. Ada beberapa mpringkat musim durian pada kali ini kerana masa berbunga dulu tak saing

    ReplyDelete
  3. Dah mula musim durian sekarang.
    Tak lama lagi murahlah harganya

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..
    Salam ukwah dari saya untuk anda..

    Jom follow blog https://www.iyaseo.id/

    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    Komen yang baik2 sahaja ye..
    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

    Terima kasih sekali lagi..ya

    ReplyDelete
  5. Wah bestnya!! suka durian.. anyway, ini 1st time sis datang sini.. done follow blog awak.. jemput singgah dan followback nnti ya.. terima kasih =D

    ReplyDelete
  6. masya allah RM3 sekilo mmg puas la mkn..kat tempat JM ni..durian kg pun RM10 sekilor...klau musang king RM28 sekilo, D24 RM18 sekilo..boleh la mkn tapi x mewah sbb? pitih la hihih

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena