...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, March 30, 2009

Dadih Dan Cara Membuatnya

Dadih Segera

Sabtu lepas ada operasi memasak...lepas masak untuk lunch..masak pulak dadih dengan perisa jagung dan strawberry. Ada sesiapa yang masih tak tahu nak buat dadih...senang dan amat mudah. Cara-cara yang aku akan bagitau ni hasil daripada tunjuk ajar mak mertua aku.

Bahan-bahan:-

1) Tepung dadih 1 paket (ada macam-macam perisa..so pilih la yang mana korang suka)
2) Air 2 botol besar (botol coca-cola tu)
3) gula 1 cawan (cawan minum teh tu...yang biasa hidang kalau org datang tu)
4) susu cair 1 tin

Cara-cara membuat:-

1) Air dan gula masukkan dalam periuk, masak sampai menggelegak
2) Masukkan susu cair..biar sampai menggelegak jugak
3) Masukkan tepung dadih dan kacau....juga sampai menggelegak
4) Lepas tu boleh la isi dalam bekas dan masukkan dalam peti ais

Mudah kan???? Kalau tak nak buat satu paket...buat separuh pun dah cukup...sukatan ikut separuh jugak ler...

Sesiapa yang tak pernah buat...boleh la mencuba.

7 comments:

  1. hehe...slalu tgk mmber buat tp xpenah try lg ar...dia buat utk niaga kat sini memalam...laku beb...satu singgit je

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. suburbanzero..cuba la..senang sangat..mmg untung..modal sikit jer...heheh

    ReplyDelete
  4. Beli Tepung Dadih Tu DekatMana Ek?

    ReplyDelete
  5. Hi Atien..biasanya saya beli di kedai bakery...kat area rumah saya ni ada kedai bakery...so senang la....tak pasti kat tesco/giant ada jual ke tak...

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:46 AM

    Klau nk masak sekali 3pack sukatan air dia berape ye

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© n O e s u h a i m i, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena