...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, July 06, 2009

Netball: Me And The Team

Last Saturday ada lawan netball, opis aku dengan team2 Shell, At&t & T-system, aku saja je masuk..saja nak kenal ngan kawan2 baru dan juga saja nak kuarkan peluh…geng2 aku tu semua nya belia remaja…hehehe..stamina tinggi lagi…bila dah join group ni baru la sedar aku ni dah tua sangat rasanya..hehehe…tapi semangat nak main tu tinggi…semput la jugak…kalau dulu selamba jer..skang ni…dengan badan yang dah bertambah “sihat” dan usia pun dah lanjut…stamina dah kurang…kalau dulu tak pernah rasa tegang urat kaki…kali ni duk rasa urat tegang jer…so nak melompat2 pun dah kurang. Berbalik pada game netball tu…ada 4 team jer…lawan secara liga.

Team aku dapat tempat ke 2…ok la pada aku…sebabnya kitaorg ni baru je kenal..sebelum ni x pernah kenal…ye la dalam netball ni team work tu yang paling penting…dalam beberapa kali jer training..kitaorg manage tuk create team work yang bagus. Most of the members mmg pernah main netball..so tak la susah sangat. Ada plak sharp shooters…itu advantage la yang tak ada kat pasukan lain (selain shell la).

Ikut jadual game start kul 8.30am, nasib baik aku x sampai kul 7.30am..kalau tak kejong aku tunggu kat situ….aku ingatkan aku dah lambat..apa lagi…si bob pecut 150km ke atas..giler..sampai2 tak ramai pun…game start kul 9.00am.


Tapi aku rasa kali ni aku baik jer..sebab nyer aku kurang menjerit ..maybe sbb aku ni orang baru n baru join the team…so perasaan malu tu ada lagi la…hehehe..malu ke aku ni??? Kalau aku buat mcm kat opis lama tu..harus suara aku jer mengaum dalam tu…Habis je game tu..aku pun terus blah…g singgah umah Kiah jap…pastu terus g makan kat Sungai Besi…sampai je rumah….terus terbungkang…rasa letih yang amat…

Sape yang main dalam team aku tu??

Sujata ( C ) – tak padan dengan kecik...ligat yang amat, kata kurang energy..tapi mcm super woman jer..

Julie ( WA ) – pengatur strategy serangan bersama2 sujata...suka melompat ..haha..penuh bertenaga...

Shaz ( GA ) – nampak je lembut tapi sharp shooter

Lyn ( GS ) – ni lg sorang sharp shooter, terkangkang terkobak..selamba…mmg super power…salute la

Era (GD ) – ni la kapten kitaorg...lembut jer…tapi power ooo defend…

Rafidah ( GK ) – bertanggungjawab menjaga gol kitaorg..selamba...ganas ooo...dia suka ngan budak2..sbb suka bawak anak2 buah dia jalan2..hehehe

Aku (WD) – aku byk relax la…bl time attack aku relax jer…sbb nk simpan energy..aku gerak bila kn attack jer..hehehe..

Yuni (GK)Yuni ni tinggi..mmg sesuai jadi GK/GD…tp dia tak pernah training ngan kitaorg…masa tak sesuai…klu lepas training sama2 baru boleh tengok kepoweran dia…

Mas (WD/WA/C) – Mas ni lembut jer..tapi dia ni suka gelak…tapi lembut2 dia…dia main futsal oooo…hehehe

Lina (WD/WA/C) – Lina ni pun lembut jer….dia ni pun suka senyum & gelak jer…


Anyway…nice to know all of u...


0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena