...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Sunday, August 22, 2010

Jumpa Geng Sekolah Lagi...

Apa aktiviti hari minggu ni??? Sempena bulan Ramadhan ni tak banyak aktiviti yang boleh dilakukan selain dari melepak di rumah. Jumaat malam sabtu, kul 12.30 pagi aku n hubby merayap keluar...puncanya satu sebab nak mencari beras...beras dah habis rupanya...ingatkan ada dlm store lg...biasa la...kat umah aku beras lambat habis..org rajin masak la katakan...tapi bulan puasa ni...baru 3 hari je beli makan kat luar...selebihnya aku masak kat umah...check2 dalam store...tengok beras tarak...kelam kabut la nk g mencari beras...kat tengah2 malam..cuma kat stesyen minyak atau sesetengah 7 eleven je ada jual beras. Sebelum beli beras aku n hubby merayap ke KL..pusing2 KL..bukannya singgah mana2 pun...saja jalan2...sambil2 bersembang sepanjang jalan...banyak la isu yang dibincangkan...dah habis pusing KL...kitaorg pun balik ke Kajang...baru la carik beras...nasib baik stesyen minyak ESSO ada jual.

Sebelum balik umah tu singgah minum dulu...pekena teh dengan roti banjir...kedai tu kat area umah jer. Dalam kul 3 pagi aku sampai umah. Sampai2 umah terus masak nasi..panas2 kan lauk..terus hidang atas meja. Pastu tido sekejap. Kul 5 bangun tuk bersahur...pastu tak tido2 dah.,...rasa biul gak kepala...aku duk lepak depan TV sehari suntuk...sambil baring...betul2 luruskan badan


tapak kedai member aku...dh berkemas nk balik

Malam minggu lak aktiviti jumpa member2 sekolah menengah. Lepas solat terawih malam tadi, aku n hubby bergerak ke Jalan TAR. Petang dah dah set pukul 11 lebih baru kuar..balik dari surau..tengok2 pukul 9 lebih Gee dah kata otw...call2 diaorg dah sampai kat sana...so aku terus la gerak ke KL...kali ni aku nk jumpa Gee, Shukri n Syed. Aku biasa la...bila tak ada program...member ajak jumpa aku on jer...sbb hubby aku pun jenis tak kisah. Dia join jer.

Perjalanan hidup seorang lelaki

Sampai sana Gee dah nak blah..sabar je la...sembang tepi jalan jer. Sebenarnya member aku ada jual tudung kat situ...tapaknya tersorok sikit...so org tak berapa ramai. Lepas Gee balik...kitaorg pergi melepak di kedai member aku tu...lama jugak la...sampai la dia berkemas untuk balik. Sembang-sembang ngan diaorg ni banyak la info dapat pasal selok belok berniaga dia KL ni. info yang berguna dan member aku kata mmg tak ramai peniaga melayu yang berniaga di situ...most of them are Indonesian...cakap bahasa melayu dah terror...so kita assume diaorg malay la...but the reality .... mmm..fikir-fikir la...

Lepas member aku habis berkemas...kitaorg g lepak kedai ... pekena teh + roti canai...sembang2 sampai kul 4.30 pagi. Aku sampai umah kul 5 pagi...terus get ready tuk bersahur...kul 7 pagi baru aku start tido sampai kul 11 pagi baru bangun. Ini pun rasa biul je kepala.

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena