...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Monday, June 25, 2012

Hari Yang Sedih

Hari khamis lepas (21 Jun 2012) merupakan hari yang paling stress rasanya...sebab ada 2 benda yang menyebabkan aku rasa sedih ...

1. Rantai tangan pemberian Bob dah hilang
2. Terlanggar anak tucen

Muka tucen ni sebijik macam kuaci..

Aku sebenarnya tak sedar bila rantai tangan tu tercicir...rantai tangan tu memang aku suka sangat sebab ianya emas putih dan design nya simple sangat...dan yang paling berharga sebab ianya pemberian Bob...baru je ..tak sampai 3 bulan aku pakai...masa dapat tu terus pakai dan tak bukak dah...dah dua kali aku hilangkan rantai tangan pemberian Bob...aduss...sorry la sangat-sangat...Bob cakap senang jer..."nak buat camna...dah nak ilang...ada rezeki kita beli lagi"....mmmmm...



Aku mula sedar bila otw balik lepas ambil Ali dari mengaji..masa tu juruhebah kat radio ada cerita pasal gelang...aku pun terus la rasa tangan...tengok2 tak ada....sudah...mana cicir nya??? Aku dah start gabra dan tak sabar2 nak sampai rumah...nak check kat rumah...sampai rumah terus nak parking kete ... aku x perasan..ada anak kucing duduk kat tepi jalan tu...bila aku keluar jer...aku tengok anak kucing tu tengah menggeletek...aku tak sanggup nak tengok...meluru aku masuk dalam rumah...Bob dah sampai rumah...aku suruh dia tengok kat depan...aku cakap...aku terlanggar anak kucing...terus aku naik atas sambil tutup telinga..tak sanggup nak dengar diaorg cakap pasal kucing...lama gak aku bertafakur kat atas tu...




Tiba-tiba Bob naik atas... "Umi..pembunuh kucing"...wuaaaaaa... :( ... sedihnya..tak tau nak cakap...kucing tu bukannya kucing aku tapi dia selalu duduk rumah aku ni dan aku selalu bagi dia makan...dia ada 3 beradik...sekor dah mati kena langgar depan umah aku gak...yang ni pun mati..tinggal la lagi sekor...Bob dah tanam kucing tu kat pokok jambu...pokok jambu tu dah jadi kubur kucing..ada 3 ekor kucing dah dikebumi kan di situ...maaf kan aku KUACI ... aku memang tak perasan ko kat situ...

Stress...malam tu Bob asyik "miaw miaw" je...benci betul... pasal rantai tu aku cuba cari...tak jumpa...esoknya g cari kat opis...pun tak ada...mmg tak ada rezeki aku la...mmmm...

Citer pasal kucing...tinggal sekor je anak kucing tu...sian dia..tinggal dia sekor jer...plak tu sedang sakit mata...dah merah mata dia...dua-dua belah...aku dah beli ubat mata tuk dia..harap2 dia cepat sembuh..


2 comments:

  1. sian kuaci..jaga yg sekor lagi tu baik2..comel betul mukanya..501 henserv

    ReplyDelete
  2. yg sekor tu...dah sakit mata...klu x elok gak...nk kena bawak ke klinik la jawabnya...

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena