...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, January 03, 2013

Aya di Hospital Pantai, Ipoh

Aku nak cerita pasal anak perempuan aku, Aya yang dimasukkan ke wad akibat demam. Aya mula demam bila lepas melawat Opah di Hospital Sungai Siput, waktu tu dah pukul 11 lebih malam...malam tu tidur di rumah kakak aku. Bilik berhawa dingin..aya kata panas..pelik...kitaorg bukan main sejuk lagi...dia tetap panas ..plak tu bercakap sorang2 tengah2 malam buta tu.

Hospital Pantai
Aya mengadap cartoon jer

Start dari hari tu...dia demam...aku pergi klinik dan beli ubat demam jer...ubat dah habis tapi aya masih demam. Pergi klinik kat Sungai Siput tu...masa tu suhu badan aya tak tinggi sangat sebab baru lepas makan ubat. Aku minta ubat buntut, doktor tak kasi. Aku siap pergi jumpa makcik kat kampung ni tuk tengok kut2 ada apa2 ke...ye la..tengah2 malam kt hospital...tak teringat pun masa pergi hospital tu. Siap mandi la air yg makcik tu bagi.

Hospital Pantai

Dah nak habis ubat doktor tu, masih tak elok lagi. Masuk hari ke 5 demam dia tambah teruk...tak tidur malam aku...sbb waktu malam suhu dia naik...makan dah kurang..minum air lagi la kurang. Last2 hari ke 6 bawa lagi ke klinik..memandangkan hari ahad, aku pergi klinik dia area Klebang...masa tu suhu badan dia tinggi...dalam 39 darjah C. Doktor suruh terus pergi hospital sebab dia takut ada denggi sebab dah lebih 5 hari. Doktor bagi makan ubat biasa jer...dia tak bagi ubat buntut sebab takut bacaan tak accurate masa kat hospital nanti. Doktor suggest pergi Hospital Pantai, Ipoh dan jumpa dengan Doktor Kuldip. Masa sampai di hospital pantai, suhu masih tinggi dalam 38.9 darjah C.

Hospital Pantai

Dr Kuldip ambil darah dan terus kena masuk wad. Aya menangis masa cucuk tu. Aya masuk bilik 2020. Bermula la episod aku dan Bob memerap di Hospital. Tak balik-balik sampai la Aya keluar. Aya dimasukkan air daripada masuk wad sampai la nak balik. Doktor kuldip kata Aya tak ada denggi...Alhamdulillah...cuma ada jangkitan kuman. 

Hospital Pantai
Aya yang ambil gambar ni

Malam pertama kat hospital...memang tak tidur...sebabnya suhu badan aya naik tinggi sampai 39 darjah C. Doktor suruh masukkan ubat buntut...kesian aya....dia kesejukan yang amat sebab suhu aircond nurse taruk yang paling sejuk 16 darjah C. Nurse kata kena taruk yg paling sejuk sebab nak lawan dengan suhu badan aya yang panas tu dan bila malam kuman akan aktif tu sebab suhu badan aya terlampau tinggi. Terpaksa la aku peluk aya sebab dia sejuk yang amat. Yang bessnya aku ngan Bob yang sejuk teramat2..dah la tak ada selimut. Rasa nak pitam menahan sejuk. Hari kedua aya dah ok sikit...lagi plak kakak aku dan arwah abg ipar aku siap hantar selimut untuk kitaorg.

Hospital Pantai
Pandangan dari tingkap bilik aya

Baju dan keperluan aku yang lain...anak2 buah n akak aku yang hantar ke hospital, Bob ngan aku lari sekejap ke shopping mall tuk beli keperluan kitaorg.  Risau la mak aku sebab cucu kesayangan dia masuk hospital... :)

Hospital Pantai
Aya depan bilik 
Malam ke 2 & ke 3 Aya dah ok sikit...aku gilir2 dengan Bob jaga dia. Bila dah tak ada demam, baru doktor benarkan balik. Lega yang amat. Ini lah kali pertama aya masuk wad. Harap-harap jangan la masuk wad lagi. Moga aya ceria dan sihat selalu. Lepas keluar hospital aya berselera nak makan. Kalau tak...nak ajak makan bukan main susah. Nak Jaga badan la kononnya.

Hospital Pantai
Aya dah nak keluar hospital

Hospital Pantai
Menunggu Bapak

Hospital Pantai
Bob dah setelkan semua


Hospital Pantai
Macam bosan je aya tunggu bapak

Hospital Pantai
Bapak di kaunter

0 comments:

Post a Comment

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena