...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, March 12, 2014

Surat Cinta Dari Anak

Assalamualaikum

Ini kisah hari yang noe pergi jogging. Hari itu memang la noe balik lambat, dalam pukul 7.45 baru sampai rumah...tapi Bob sampai awal sebab dah pesan awal-awal. Malam hari nya dapat surat dari Aya, Aya tak kasi baca awal-awal...dah tidur baru boleh baca. Ada 2 pucuk surat plak tu. Kat bawah ni surat pertama.


"umi balikla awal, kalau tidang(tidak la tu) macam mana nak hafal Surah..hari hari Aya tak hafal..acap (kawan dia) je hafal..." 

kat bawah ni pulak surat ke dua...


"umi esok gerak awal tau gerak awal tau okelah umi selamat malam..Aya sayang umi Good bye"

Itu ceritanya...nak suruh umi balik awal. Aya hari-hari memang ada kelas mengaji pukul 8.00 malam...lepas tu Ustazah yang mengajar tu ada bagi surah-surah yang dia kena hafal...tapi bukan selalu. Tak cakap...mana la Umi nak tahu...bila Umi tanya...selalu kata tak ada...kerja sekolah pun macam tu juga...tak ada... sebab biasanya siapkan di sekolah. Agaknya Aya takut nak beritahu...sebabnya kalau dia beritahu...wajib dia kena hafal dulu...kalau tak memang tak boleh tengok TV atau buat benda2 lain. Walaupun bapak dia ada...dia mesti tunggu umi dia jugak.

Semalam apa lagi...awal-awal Umi dah sampai rumah...seronok la tu.

32 comments:

  1. Surat peringatan tu Noe ehe ;)
    samalah dgn anak akak.. mamanya yg tunggu walaupun abahnya ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la yatie...kena selalu balik cepat la jawabnya...

      Delete
  2. alohoi..sweetnya neo.
    hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe .. dah pandai nk bersurat

      Delete
  3. hehehe...sweet nya Aya ni.siap tulis2 surat buat umi..hehe... samalah Pae, ada babah pun still nak duk dgn IBu..nak berkepit...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la atie..dah pandai tulis surat...kklu berkepit ngan babah kan ke senang ...:)

      Delete
  4. Sweet... sayu juga bila dpt surat mcm tu dari anak kan... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Khir...sedih masa mula2 baca tu...sian dia..

      Delete
  5. ala..la sweetnya..
    smoga membesar mnjadi ank yg soleh dan solehah...

    mnabung di sini akak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah .... Amin

      terima kasih sobri

      Delete
    2. amin..insaallah sis..
      blogking mlm..inti & toylor unversti

      Delete
  6. noe, sama dengan anak saya jugak selalu tulis2 surat hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...budak2 mmg suka tulis surat kut...

      Delete
  7. as salam;
    hahaha comey je surat utk umi dia... pndai luahkan perasan... :)
    *sampaikan salam aunty zaza dekat aya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam zaza...hehe...dah besar zaza..pandai nk luahkan perasaan dah... *dah beritahu aya tadi...dia kirim salam balik kat aunty zaza :)

      Delete
  8. amboi siap surat2 bagai...sweet...sekurang2 nya umi baca dan tak lupa kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah tak lupa Bunda...hehehe

      Delete
  9. ulama-ulama..kecil kita

    ReplyDelete
  10. Kesiannya kak.. sedih pulak baca. Anak sy pun sama. Klw nak buat hwork nak sy jugak yg ajr. Padahal si ayah ada je kat rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedih masa mula baca tu...usaha kan juga balik awal...bes jadi ayah :)

      Delete
  11. Alahaiii... so sweett...! :D

    ReplyDelete
  12. iphone 5 & zwingy for you!!!!

    ReplyDelete
  13. Anak dengan emak bonding dia mmg kuat....bangga kan kita menjadi ibu Noe hehe....tp time kena masak.....terus tk bangga haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....bab tu yg leceh...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena