...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, April 04, 2014

Bunga Orkid

Assalamualaikum

Inilah bunga orkid yang terdapat di kampung noe. Cantik kan...Bunga-bunga ini mak noe letak di bawah pokok rambutan. Gantung di situ. Bila tengok bunga-bunga ni, automatik noe akan senyum...cantik anugerah Allah ni. Allah Maha Bijaksana...bunga-bunga yang cantik ini mampu tenangkan fikiran sesiapa yang melihatnya. 

Orchede Flower

bunga orkid
di bahagian belakang tu noe tak tau pokok apa...tapi pokok tu sedang berbunga dengan lebatnya.

18 comments:

  1. wah cantik2 nyer... dulu KA giler orkid juga, lepa stu sibuk kerja, orkid ntah kemana huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo KA peminat orkid yer...bila ada masa lapang...boleh KA tanam semula...

      Delete
  2. Memang cantik noe...rajin mak noe tanam...memang tak semua pokok orked ni bolih terdedah sangat dengan cahaya matahari...
    Bunda suka, tapi tak rajin nak menanam dan membelanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo...ada gak mak noe tanam orkid tapi letak kat terdedah pada panas matahari...ada gak berbunga...tengok jenis la kut kan...
      noe ada gak tanam Bunda....tapi tak berbunga2...hehehehe....bertahun camtu jer...

      Delete
  3. cantik.... ciptaaan Allah... kg mike kat mana yong???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kg teman kt sungai siput (u) tu jer....dekat ke kita yob??

      Delete
  4. Cantiknya ..kita memang suka sangat tengok orkid. macam velvet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. velvet tu pun cantik raudzah...dah lama x nampak bunga tu...

      Delete
  5. damai je tgok..sejum mata..
    libres x3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah sobri...sejuk mata tengok...
      terima kasih sobri..

      Delete
  6. cantikkknya...ada kawan sorang tanam orkid jugak... mula2 sbg hobi je Noe...skrg dah jadi sumber pendapatan.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ye ke ?? bagus la mcm tu...boleh jadi sumber pendapatan...mesti dia dah terror bab2 orkid ni

      Delete
  7. Ya Allah mmg cantik tau noe..suka sy tgok..in real msti lg lawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. in real mmg cantik PK...tu yg sibuk2 ambil gbr.. :)

      Delete
  8. mak saya suka tanam pokok orkid ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti banyak koleksi kan pha is...

      Delete
  9. Kalau tak silap yang belakang tu pokok akar dani kot... bunganya wangi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah la idah...betul idah cakap...noe google akar dani tu...mmg sama ...noe x ada plak cium bunga tu...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena