...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, April 24, 2014

Idea Kreatif : Cengkerang Siput Babi Jadi Tempat Tanam Bunga

Assalamualaikum

Gambar ini noe tak pasti ambil dari mana, tapi kalau tak silap dari FB kakak noe...yang menariknya cengkerang siput babi (macam semacam nak sebut benda alah ni...tapi takkan nak sebut siput khinzir kut) ni dijadikan sebagai tempat untuk tanam bunga. Siap Bergantung lagi. Amat kreatif. Cantik pulak bunga-bunga kecil tu..

Kalau kita jumpa siput babi...lagi la..campak kan jer...geli nak pijak...kesian plak nak pijak. Biasanya mak noe letak garam je kasi dia mati. Sebab siput babi ni merosakkan tanaman kan. Tapi kalau kita jumpa cengkerang siput babi yang dah kosong tu...sah2 la kita campak kan....tak kreatif langsung..

So lepas ni...sape yang jumpa cengkerang siput babi ni...boleh recycle k...tanam pokok2 kecil dalam tu...sangat cantik...

Idea kreatif





14 comments:

  1. comel & kreatif...

    ReplyDelete
  2. 2 Smookey Bear for you..

    ReplyDelete
  3. Wahhahahaa.. menarik ni.. :D
    3x inti.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg menarik Khir...
      terima kasih

      Delete
  4. kreatifnya org ni.....cantik

    ReplyDelete
  5. besar siputnya ye..mana nak cari ni..cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. x nampak besar sgt pun Knor...kena cari siput dulu la..hehehe

      Delete
  6. kreatif... benda yang selalu kita buang je kalo nampak.. tapi nampak lawo bile dah buat camni... ni cik noe ke yang buat???

    ReplyDelete
    Replies
    1. bior beno cik noe yg buat....x per...nanti cik noe nk buat juga...tp nk kena cari cengkerang siput tu dulu

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena