...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, April 16, 2014

WW: Suasana Kampung Zaman Dahulu

Assalamualaikum

Gambar ini noe ambil dari FB kakak noe ...teringat kampung di Sitiawan, Perak...kampung Arwah Atok & Arwah Opah...lebih kurang macam ni lah suasana nya...


Old Malaysia Village

40 comments:

  1. rase tenang dan aman bila lihat suasana mcm nie... ^_^ kilk2 digi kat sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Mycherita...aman je ...terima kasih :)

      Delete
  2. Lebihkurang macam suasana kampung Nurul ni.. cume senibina rumah tu lain..rasa cam takde gaduh2.. tenang je kann

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Nurul...tenang je...x ada rasa sesak macam kat bandar...

      Delete
  3. okje mmg duk kampung dulu dulu Noe....dah puas le rasa .....so dah rasa jemu dah....hehe...Tapi suasana dia mmg bestlah tak hiruk pikuk mcm bandar ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah OK je... kat sini...kepala rasa sesak jer...

      Delete
  4. dapat tido bawah pokok mmg best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena ada buai la SK...baru bess

      Delete
  5. hai banyaknyer pokok kelapa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah...klu kat sitiawan tu...mmg byk pokok kelapa...sekarang pun byk gak

      Delete
  6. Kampung kakak dulu pun macam ini masa kakak kecik-kecik dulu. Sekarang dan tak ada lagi dah. Pokok kelapa pun payah nak jumpa sekarang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo...mesti rasa rindu suasana dulu kan kakzakie....zaman berubah...semua berubah..

      Delete
  7. redup mata mandangnyeee

    follower #232
    http://notashalimar.blogspot.com/2014/04/jangan-mencemuh-makanan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih shalimar...singgaj sini :)

      Delete
  8. Rindu dgn suasana kampung. Kampung saya dah naik semak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan...rindu suasana dulu2...

      Delete
  9. salam noe ..
    merasa juga hidup dalam kampong mcm tu masa kecil2 dulu ..
    tp kampong aby sekarang pun dah melalui zaman transfomasi ..
    hilang kekampongan nya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam aby...
      tu la aby...zaman dah berubah....semua dah jadi moden...pokok2 pun dah kurang

      Delete
  10. mcm nak tinggal di kmpung jer..mmg mcm kmpung knor..banyak pokok kelapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bes kan klu tinggal kat kg...mmm

      Delete
  11. Wa..bestnya kalau ada kampung macam ni...

    ReplyDelete
  12. Jugar & Brain Trainer for you..

    ReplyDelete
  13. wow....tahun bile ni cik noe???

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekitar 80an ni...yob dah lahir ke belum?? hehehe

      Delete
  14. indah dan memoring sungguh.kg saya pula menghadap selat melaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh...mesti bes kan suri...ngadap laut..

      Delete
  15. wah mmg seronoklah suasana kampung mcm ni !

    ReplyDelete
  16. ada pokok kelapa.. takut je nak lalu bawah pokok kelapa takut buah jatuh.. teringat kampung arwah tok wan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha....mmg ada risiko buah kelapa jatuh tu..

      Delete
  17. Macam dalam cite P Ramlee pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...dah zaman2 dia...mmg sama la :)

      Delete
  18. I love kampung.... best kan suasana kampung

    ReplyDelete
  19. Klasik.. sungguh semulajadi & menggamit nostalgia lah gmbr tu...
    3x libresse.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah khir...terus teringat zaman kanak2...
      terima kasih khir

      Delete
  20. Salam ..mmg cantik suasana kampung masa dulu2 kan.Skrg kebykkan kg dah dipermodenkn..byk rumah dah berbatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam azatie...betul tu...byk rumah yg dah guna batu bata...dh hilang seri...tapi ada gak yg kekal kan senibina lama...suka tengok...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena