...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Friday, July 04, 2014

Berbaju Kurung Di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ini dah masuk hari ke 6 kita berpuasa. Hari ini terpaksa kerja dari rumah sebab nak pergi sekolah Aya, nak ambil kad kemajuan

Semalam merupakan hari ketiga noe datang ke pejabat dengan berbaju kurung. Hari Isnin noe ambil cuti...Niat di hati nak berbaju kurung sepanjang bulan Ramadhan. Cukup ke baju kurung tu..noe oiii? Rasanya macam tak cukup jer...ada beberapa helai je dalam almari tu.

Inilah akibatnya bila beli atau buat baju kurung masa hari raya jer. Sekali buat adalah dalam 4 atau 5 helai. Itu untuk kegunaan setahun...hehehe...dan noe pakai baju kurung masa hari raya dan pergi kenduri jer...Pergi kenduri pun sekarang ni noe lebih suka pakai blouse dan skirt labuh. Pakai Baju Kurung ke pejabat memang jarang sangat...ada la pakai tapi terlampau jarang...ada ke kawan-kawan yang sama spesis macam noe...mesti ramai kan...tapi untuk pekerja swasta la...kalau tak silap noe sesiapa yang kerja kerajaan mesti pakai baju kurung atau blouse dengan skirt labuh dan tak boleh pakai seluar panjang...tak tau la betul ke tak.


Baju Kurung Moden

Bila cakap pasal baju kurung, noe lebih selesa pakai baju kurung biasa tu je...tak pun Baju Kurung Pahang...jarang pakai baju kurung moden. Tapi tahun ni noe dah beli dan buat Baju Kurung Moden untuk hari raya nanti. Dah lama tak pakai baju kurung moden. Tapi baju kurung biasa tetap ada juga. Gambar kat atas tu salah satu baju yang noe beli. Bulan lepas beli tu..macam berkabung la plak..warna hitam.

Sekian segmen merapu ke 2 hari ini..entry ni autopublish...dah create awal2 semalam :)


15 comments:

  1. Kita mmg dari spesis yang sama cik bedah oiii hahhaa
    nak pakai baju kurung bulan puasa tapi tak cukup.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha sama spesis upanya...

      Delete
  2. Betul laah tu Noe...ari2 Sha pakai baju kurung..huhu..time preggy je kekadg pakai seluar ngn blouse,,tp jarg jgk beli baju,,,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tak pe sha...lepas ni tiap2 bulan kita beli baju..especially baju kurung :)

      Delete
  3. baju kurung iolss pakai ikut mood noe...ha ha ha... tapi memang collection penuh dengan baju kurung moden dan baju kurung pahang jer dalam wardrobe tu... banyak??? erkss...bolehlah rotate untuk 3 minggu kalau straight jer pakai baju kurung... he he he... kira banyaklah tu kann??? minus dengan yang dah tak muat...ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuuuhhh banyak tu farah klu leh pakai tuk 3 minggu...muat x muat itu lain citer...hehehe

      Delete
  4. hari2 kai t-shirt g kerja (uniform katakan)..huhu..
    baju kurung memang buat msa raya je atau majlis keluarga je

    ReplyDelete
  5. kerja kilang.. mcm x sesuai sikit pkai bju kurung..
    nanti comel sgt.. hak..hak

    ReplyDelete
  6. Knor pun dh lma tk pki bju kurung...berjubah selalunya..

    ReplyDelete
  7. kami keja gomen nie kena pakai baju kurung.. sebab tue stok baju kurung farah banyak.. tapi farah lebih selesa pakai kurung moden or dress ja.. =D

    ReplyDelete
  8. yup..sy ni keje gomen..mmg pakai baju kurung je..dulu pakai baju kurung biasa.skang ni suka kurung pahang n kurung moden..:)

    ReplyDelete
  9. Ana tak pakai baju kurung hari2. Sebab selalu berjubah je. Lebih selesa. Huhu. Baju kurung ikut time je.

    ReplyDelete
  10. Bunda sekarang pun dah jarang pakai baju kurung....bukan apa tak sampai nak cangkuk tang pinggang kainnya...huhu

    ReplyDelete
  11. Selamat berbaju kurung.. :) :)

    ReplyDelete
  12. sy mmg hr2 g keje berbj krg...sng nk gerak

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena