...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Wednesday, March 11, 2015

Lutut Berdarah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

lutut berdarah


Ini cerita baru-baru ni...Bila Aya sampai je rumah, dia terus mengadu

Aya: Umi, Aya jatuh
Umi: Macam mana boleh jatuh? teruk ke?
Aya: Kawan Aya, dia terpijak kain Aya, lepas tu Aya terus terjatuh (sambil tarik seluar, nak tunjuk luka tu)
Umi: oooo Kawan adik tak sengaja la..
Aya: Aah, lepas tu umi..bila Aya jatuh tu, paru-paru Aya terus jadi sempit (sambil tunjuk paru-paru jadi sempit dengan dua2 belah tangan dia), Aya tak boleh bernafas selama 20 saat..
Umi: Lama tu...mmm teruk juga lutut tu...

Itu la serba sedikit perbualan noe dengan Aya....mungkin Aya jatuh tersembam dan dada dia kena tanah....itu yang dia kata susah nak bernafas....setakat ni Aya ok...tak ada demam ke apa...

Berparut la lutut anak umi ni...sama geng la dengan umi..lutut penuh dengan parut...


29 comments:

  1. Astaghfirullahal'azim... teruk juga lukanya tu Noe - dalam.
    Malam tak merengek ke? Kesiannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah...teruk gak kakzakie...malam elok je dia tidur...

      Delete
  2. adoi sakitnya tengok luka tu..nmpk teruk juga..harap cepat sembuh ye aya.seriau pulak tengok luka camni Noe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah PK..agak teruk...tp dah beransur pulih...

      Delete
  3. aduhaiii... pedih tu nOe.. sian Aya.. tentu merengek dia masa nOe bersihkan luka tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa bersihkan luka tu mmg merengek la dia...

      Delete
  4. allah. nani tengok pun rasa macam sakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu baru tengok nani...belum kena lg...mesti nani nangis...hehe

      Delete
  5. Xpela kasi dia tahan lasak skt...aya kuat kan...nnt umi belanja eskrim ek...hee3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la sham...kasi dia tahan lasak sikit...hehehe...wan dia yg belanja aiskrim :)

      Delete
  6. senaklah tu...sabarlah dik lia ujian tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah Knor...itu perkataan yg sesuai rasanya...senak...

      Delete
  7. cak..
    loh asal tu huu..cian dia huhu..harap segera luka sembuh ok

    ReplyDelete
  8. dah dapat dua sahaja ok la heee..

    aya makna dia adik noe lah ye? gitu huuu

    ReplyDelete
  9. Aduhai teruk gak tu. Sian alya. Anak sy pun br jatuh basikal. Sakit dada bila nak bernafas katanya. Habis mulut dgn dahi luka.

    Moga cepat sembuh alya.

    ReplyDelete
  10. Pedih tu nampaknya. Kesian Aya. Macammana luka Aya sekarang ni?

    ReplyDelete
  11. aduiiii sy yg tgk sy plak yg rs skt

    ReplyDelete
  12. salam noe ..
    takat luka kt lutut tu ok jer ..
    kejap jer luka tu blh pulih ..
    tp bila kata tk blh bernafas .. tu yg blh buat kita cemas ..
    mcm2 tafsiran blh masuk dlm kepala ..
    tp alhamdulillah la sbb dh ok

    ReplyDelete
  13. uii pedihnya
    kesian dia, alhamdulilah tak jadi apa-apa
    Moga Allah lindungi anak ini.

    ReplyDelete
  14. masya Allah kesian aya.. semoga cepat sembuh. nanti pakaikan bio oil hilang parut tu :)

    ReplyDelete
  15. salam kak,,
    wah steady je dia ngadu,,,,
    bagusnyaaa,,tak merengek pun kan,,sekarang da ok keanak akak?

    ReplyDelete
  16. kesiannya.. yatt masa kecik selalu la luka2 camni.. hehe

    ReplyDelete
  17. Aduii.. tengok pun boleh terasa sakitnya.. semoga cepatlah sembuh... aamiin.

    ReplyDelete
  18. salam kenal
    done follow

    ReplyDelete
  19. macam teruk je luka tu.. seriau tengok.. hehe...

    ReplyDelete
  20. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  21. dulu masa kcik pun sellau jadi mcm ni..
    semoga ank akak cpat sembuh :)
    budak2 nak besar..biasalah mcmni...

    ReplyDelete
  22. pengalaman berharga tu

    ReplyDelete
  23. Teruk jugak tu, mesti sakit dan pedih sementara dapat rawatan...jatuh kat sekolah ke? cikgu tak beri ubat luka ke?

    ReplyDelete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena